محیط زیست

همکاری شهروندان بلژیکی با شهرداری برای حفظ پایداری

ساکنان شهر لوون بلژیک می‌توانند با جمع‌آوری آب باران در منبع‌های خانگی ۲۰۰ لیتری، حدود ۱۰۰ یورو دریافت کنند.

شهرداری لوون بلژیک تصمیم گرفته است به خانواده‌ها برای کاشت درخت در حیاط خانه خود یا نصب بشکه برای جمع‌آوری آب باران یارانه پرداخت کند. ایده این سیاست ترویج توسعه پایدار مردمی است زیرا خانه‌های تک خانواده یکی از ناپایدارترین اجزای شهری در نظر گرفته می‌شود.

این خانواده‌ها گرچه از حیث استفاده از منابع، نوعی پدیده منفی محسوب می‌شوند اما در عین حال پتانسیلی برای تنوع زیستی نیز در نظر گرفته می‌شوند، به همین دلیل است که مقامات لوون قصد دارند اقدامات پایدارتری را در این رابطه ایجاد کنند؛ کاشت درختان در منازل تک‌خانواده می‌تواند به آب‌بندی خاک و حفظ آب‌های زیرزمینی کمک و زیستگاهی برای صدها حشره و پرنده فراهم کند. علاوه بر این، تعبیه مخازنی برای جمع‌آوری آب باران نیز راهکاری برای صرفه‌جویی در منابع محسوب می‌شود.

همکاری شهروندان بلژیکی با شهرداری برای حفظ پایداری

ایده پشت این خط مشی، ترویج اقدامات دوستدار محیط زیستی نظیر توسعه فضای سبز و جمع‌آوری آب باران در ملک‌های خصوصی شهروندان است. دیوید دسرز، مسئول امور آب و هوای شهر در این رابطه توضیح داد که شهرداری لوون برای هر متر مربع بتن که به نفع فضاهای سبز برداشته می‌شود، هزینه پرداخت می‌کند.

ساکنان با اعمال قوانین جدید می‌توانند تا ۱۰۰ یورو برای نصب محفظه آب باران با حداقل حجم ۲۰۰ لیتر دریافت کنند. این منابع، آب را در طول زمان جمع‌آوری می‌کنند و سپس می‌توان آن‌ها را برای آبیاری فضاهای سبز و گیاهان مورد استفاده قرار داد.

وقتی صحبت از حفاظت از منابع آب می‌شود، مردم لوون یک قدم فراتر می‌روند؛ بر اساس بیانیه رسمی شهرداری، مردم می‌توانند یک مخزن آب باران با حجم حداقل پنج هزار لیتر نصب کنند و همچنان انتظار یارانه‌هایی در راستای این سرمایه‌گذاری داشته باشند.

علاوه بر این، چنین سیاستی در مورد کاشت درخت یا طراحی سقف‌های جاذب آب باران می‌شود. تغییرات در سیاست یارانه لوون از ابتدای سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا