انرژی‌های پاکمحیط زیست در صنعت و معدن

خودروهای برقی شخصی در خدمت حمل‌ونقل عمومی وین

اپراتور حمل‌ونقل عمومی شهر وین تصمیم گرفته است با خودروهای برقی وارد بخش اشتراک‌سواری شود.

 شرکت حمل‌ونقل عمومی وین، تعداد ۵۰ خودروی الکتریکی را در خیابان‌های پایتخت اتریش آماده خدمات‌رسانی کرده است تا به یکی از اولین شرکت‌های دولتی تبدیل شود که در اقتصاد اشتراک‌گذاری خودرو شرکت می‌کند. اپراتور حمل‌ونقل عمومی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳، تعداد ۵۰ خودروی دیگر را روانه بازار خواهد کرد که تعداد آنها به ۱۰۰ خواهد رسید.

کمیت تنها چیزی نیست که شرکت حمل‌ونقل عمومی وین روی آن تمرکز کرده است بلکه مسئولان قصد دارند به‌تدریج محدوده فعالیت را در تلاش برای پاسخگویی به خواسته‌های مردم شهر که اکنون می‌توانند به طور قابل اعتماد وسایل نقلیه شخصی خود را در درازمدت کنار بگذارند، گسترش دهند.

الکساندرا ریناگل، مدیرعامل اپراتور حمل‌ونقل عمومی وین توضیح داد که این شرکت می‌خواهد دسترسی به تمام روش‌های حمل‌ونقل را در مناطق مختلف شهر برای تمام شهروندان فراهم کند.

خودروهای برقی شخصی در خدمت حمل‌ونقل عمومی وین

پروژه آزمایشی طرح اشتراک سواری در پاییز ۲۰۲۰ با ۲۸ خودرو آغاز شد. طبق داده‌های شرکت حمل‌ونقل در سال ۲۰۲۱، این ناوگان بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر را طی کرد در حالی که این وسایل نقلیه به طور متوسط پنج ساعت استفاده می‌شدند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه آزمایشی قیمت پایین آن است. کرایه ماشین از این اپراتور، می‌تواند در طول روز ۲.۳۰ یورو در ساعت و در شب ۰.۵۰ سنت هزینه داشته باشد. همچنین تخفیف‌هایی برای اجاره ماشین برای تمام روز یا حتی آخر هفته در نظر گرفته شده است.

طبق یک بیانیه رسمی، شرکت حمل‌ونقل وین در سال ۲۰۲۳ شروع به ارائه “ون” برای پوشش بیشتر نیازهای جابه‌جایی شهروندان خواهد کرد. برای سفرهای یک‌روزه، رفت‌وآمدهای کاری یا برای جابه‌جایی‌های روزانه، شهروندان همیشه از وسیله نقلیه شخصی سازگار با محیط زیست برخوردار خواهند بود و به طور کاملاً منحصربه‌فرد، این بلیت با قیمت‌های پایین‌تری از بسیاری از بلیت‌های حمل‎‌ونقل عمومی در سراسر اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود./منبع : ایمنا

خودروهای برقی شخصی در خدمت حمل‌ونقل عمومی وین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا