محیط زیست در صنعت و معدنهوا

تشدید پایش صنایع کرج برای مقابله با آلودگی هوا 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اعلام کرد: طرح تشدید پایش شبانه روزی صنایع آلاینده برای پیشگیری از افزایش آلودگی هوا در این شهرستان آغاز شد.

رضا قاسم پور با اعلام برنامه های هفته هوای پاک افزود: شناسایی و برخورد با صنایع آلاینده محیط‌ زیست ، جلوگیری از تخلفات زیست محیطی، ارتقای کیفی شاخص‌های زیست‌محیطی واحدهای تولیدی و خدماتی از اهداف اجرای طرح پایش شبانه روزی صنایع کرج است.

وی اظهار کرد: در این پایش‌ها، وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم‌های کنترلی، همچنین وضعیت خروجی پساب های صنعتی، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اشاره به اینکه پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی زیست محیطی جزو وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست است، بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون واحد صنعتی و خدماتی زیادی در کرج مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار گرفته‌اند.

به‌گفته وی، برای داشتن هوایی پاک نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های مرتبط هستیم و در این میان همکاری مردم نیز بسیار حائز اهمیت و مورد تقاضا می باشد.

اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در شهرستان کرج

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: به مناسبت هفته هوای پاک طرح تشدید نظارت و برخورد با منابع آلاینده متحرک با همکاری پلیس راهور این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: همچنین به همین مناسبت تنظیم رایگان موتور خودروها و تخفیف ۳۰ درصدی معاینه فنی در روز پنجشنبه هفته جاری در این شهرستان انجام می شود.

وی ضمن قدردانی از ماموران پلیس راهور و همکاری صمیمانه مردم از همه شهروندان خواست نسبت به اخذ برچسب معاینه فنی و تنظیم به موقع خودروها برای کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.

۲۹ دیماه تا پنجم بهمن ماه هفته هوای پاک نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا