انرژی‌های پاک

سایه سنگین کروناویروس بر سر انرژی‌های تجدیدپذیر

با گسترش کروناویروس و پیامدهای ناشی از آن، صنایع مربوط به انرژی تجدیدپذیر نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر با شکست تجاری رو به رو شده‌اند.

به نقل از وایرد، در پی گسترش کروناویروس، بسیاری از کارخانه‌ها و مشاغل با شکست مواجه شده‌اند. کارخانه‌های فعال در زمینه صنایع مربوط به انرژی تجدیدپذیر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شرکت آمریکایی “سولار استیتز”(Solar States)، یکی از کارخانه‌هایی است که پیش از گسترش کروناویروس، در شرایط خوبی به سر می‌برد. این شرکت تا پیش از ماه مارس، پنل‌های خورشیدی بسیاری را روی خانه‌ها و شرکت‌های تجاری نصب کرد و موفق شد قراردادهای بسیاری را نیز منعقد کند. در هر حال با آغاز گسترش کروناویروس، سولار استیتز نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر با افت سریع و شدید تجاری روبرو شد. اگرچه سولار استیز، راهبردهای پیشنهادی مانند به کار بردن ماسک و دستکش و بررسی علائم بیماری در کارمندان را امتحان کرد اما با وجود این، افزایش تعداد مبتلایان در میان کارمندان ادامه یافت و نهایتا مقامات شرکت وادار به تخلیه موقت آن شدند.

“میکا گلد مارکل”(Micah Gold-Markel)، بنیانگذار سولار استیتز گفت: این اتفاق، مانند یک کابوس بود و هیچ چاره‌ای جز بستن فروشگاه‌های شرکت وجود نداشت.

این اتفاق ناراحت‌کننده، تنها منحصر به سولار استیتز نیست. کار شرکت‌های بسیاری در دوره گسترش کرونا با شکست روبرو شده است و افراد بسیاری نیز شغل خود را از دست داده‌اند اما بخش‌های مربوط به انرژی پاک، بیش از بخش‌های دیگر شکست خورده و بسیاری از افراد شاغل در این زمینه، بیکار شده‌اند.

کروناویروس در حال حاضر حدود نیم میلیون شغل مربوط به انرژی تجدیدپذیر را تحت تاثیر قرار داده است. حدود ۲۵۰ هزار نوع شغل مربوط به خودروهای الکتریکی و هیبریدی، ۱۵۰ هزار شغل مربوط به نوسازی شبکه‌های نیرو و ۴۰ هزار شغل مربوط به سوخت‌های فسیلی اکنون تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند.

به رغم همه این مشکلات پیش آمده، گلد مارکل باور دارد که صنایع مربوط به انرژی خورشیدی، در بلندمدت می‌توانند دوباره اوج بگیرند و این خسارت‌ها را جبران کنند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا