محیط زیست

ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی تاکید کرد.

 محمدحسن نامی در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت انجام کار جمعی و هم‌افزایی سازمانی تاکید کرد و گفت: با همکاری مشترک می‌توانیم نقشی مفیدتر در زمینه مدیریت بحران ایفا کنیم.

 وی افزود: امروز ما هر چه جلوتر می‌رویم ، بحران‌ها نیز تنوع پیدا کرده و اشکال نوینی به خود می‌گیرند. به عنوان مثال می‌توان به بحران‌های زیست‌محیطی اشاره کرد که در نتیجه شکل‌گیری آنها خطرات تازه‌ای زندگی‌مان را تهدید می‌کند و ادامه داد: این بحران‌های نوین نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات موثری هستند که همراه با کار مشترک و هم‌افزایی بیشتر می‌توان به آن دست یافت.

نامی بر ضرورت برگزاری مانورهایی با موضوعات مختلف در تهران و سایر استان‌ها تاکید کرد و نتیجه موثر این مانورها را آمادگی هر چه بیشتر شهروندان برای مقابله درست با بحران‌ نامید.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بحران‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است که در اجرای برنامه‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اقدامات انجام گرفته در تهران را می‌توان به عنوان الگویی  در دیگر شهرهای کشور اجرا و از مدل ساختاری حضور شهرداری تهران در مدیریت بحران پایتخت در دیگر شهرهای کشور نیز استفاده کرد.

همچنین علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این برنامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در سازمان در حوزه‌های آمادگی، پیشگیری و بازتوانی بر لزوم افزایش توانمندی مدیریت بحران در حوزه عملیاتی تاکید کرد و با بیان این که دانش موجود کشور در زمینه مدیریت بحران هنوز به طور کامل اجرایی نشده، اظهار امیدواری کرد که دوره مدیریت جدید مدیریت بحران کشور نویدبخش آینده‌ای بسیار درخشان‌تر از وضع موجود خواهد بود.

وی افزود: به لحاظ تئوریک در حوزه مدیریت بحران در کل منطقه اول هستیم ولی به لحاظ عملیاتی نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا