انرژی‌های پاکمحیط زیست در صنعت و معدن

کشورهای توسعه یافته خودروهای برقی را محدود و بر سوخت هیدروژن تمرکز کرده‌اند

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز با اشاره به محدود کردن استفاده از خودروهای برقی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل محدودیت در تولید باتری گفت: اکنون کشورهای توسعه‌یافته دنیا بر تولید خودروهای هیدروژنی بیشتر تمرکز دارند.

داود فدایی در دومین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی البرز با تولیدکنندگان حوزه قطعات خودرو استان بیان کرد: قطعات خودرو تولید داخل از نظر میزان تاثیرگذاری بر محیط‌زیست کشور و آلودگی آن کنترل شود.

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه یکی از بحران‌های موجود در دنیا موضوع انرژی است، گفت: سوخت‌های فسیلی محدود و غیرقابل تجدید است و باید از موارد جایگزین آن مانند هیدروژن استفاده کرد که به راحتی در دسترس بوده و به عنوان فراوان‌ترین عنصر موجود در سطح زمین و به روش‌های مختلف قابل تولید است.

وی در ادامه با اشاره به محدود کردن استفاده از خودروهای برقی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل محدودیت در تولید باتری گفت: اکنون کشورهای توسعه‌یافته دنیا بر تولید خودروهای هیدروژنی بیشتر تمرکز دارند.

 فدایی با بیان اینکه تحولات کنونی حوزه خودرو در دنیا بر تولیدات ایرانی نیز اثرگذار خواهد بود، افزود: خودروسازان کشور نیز در مسیر تولید خودروهای هیدروژنی حرکت خواهند کرد؛ زیرا انرژی موتور این خودروها به جای باتری از تجزیه هیدروژن تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: خودروهای هیدروژنی نسبت به خودروهای الکتریکی آلودگی کمتری تولید می‌کنند، به همین دلیل نگاه بسیاری از طرفداران محیط‌زیست به تولید و استفاده از این خودروها معطوف است.

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری عنوان کرد: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی که سرمایه زیادی را صرف تولید کرده‌اند، مشکل تامین نیروی انسانی و در کنار آن انرژی است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش توان، تخصص و مهارت از اصول بسیار مهم برای ورود به بازارهای بین‌المللی است، گفت: شناخت رقبا، بازارهای هدف، مصرف‌کنندگان نهایی و فرهنگ کشورهای هدف نیز از دیگر موارد مهم و حائز اهمیت است.

فدایی با اشاره به اهمیت توجه به میزان تاثیر قطعات خودروی تولید داخل بر میزان آلودگی محیط‌زیست عنوان کرد: در دنیا به این موضوع دقت بسیاری می‌شود و باید در تولید قطعات خودرو در کشور بر این نکته متمرکز شویم.

وی در ادامه گفت: از سوی اتاق بازرگانی البرز این فرصت برای اعضاء و  بنگاه‌های اقتصای استان فراهم شده است تا از مشاوره مرکز خدمات نوآوری استفاده کرده و در ادامه راهکارهای مناسب برای حل چالش‌های پیش‌رو در زمینه‌های مختلف از جمله تامین انرژی با استفاده از سوخت‌های جایگزین را دریافت کنند.

در ادامه این نشست، فعالان بخش خصوصی استان در حوزه‌ قطعات خودرو ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود به طرح پرسش‌هایی در زمینه مباحث طرح شده در جلسه پرداختند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا