پسماند و بازیافتمحیط زیست

ورود بازرسی نهاد ریاست جمهوری به طرح احداث زباله‌سوز رشت

رئیس جمهور در جلسه پیگیری ویژه مسائل و توسعه استان گیلان با اشاره به گزارشات ارائه شده درباره طرح احداث زباله‌سوز رشت که به‌رغم پرداخت اعتبار ۹ میلیون دلاری تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشته است، دستور داد با توجه به احتمال اهمال‌کاری پیمان‌کار و شائبه وجود فساد در انعقاد قرارداد آن، موضوع سریعا از سوی بازرسی نهاد ریاست جمهوری بررسی و پیگیری شده و نتیجه آن گزارش شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، جلسه پیگیری ویژه مسائل و توسعه استان‌ گیلان امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد؛ در این جلسه موضوع تکمیل «ساماندهی دفن پسماند سراوان» و «تکمیل تاسیسات پردازش پسماند و زباله‌سوز ۶۰۰ تنی رشت» در گزارشی از سوی استاندار گیلان مطرح شد.

رئیس جمهور ضمن تقدیر از عملکرد دست‌اندرکاران طرح ساماندهی دفن پسماند سراوان که به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده است و دستور به رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار مورد نیاز ۸۰ میلیاردی، بر تسریع برای تکمیل این طرح حداکثر تا پایان سال جاری تاکید کرد.

رئیسی همچنین با اشاره به گزارشات ارائه شده درباره طرح احداث زباله‌سوز رشت که به‌رغم پرداخت اعتبار ۹ میلیون دلاری تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشته است، دستور داد با توجه به احتمال اهمال‌کاری پیمان‌کار و شائبه وجود فساد در انعقاد قرارداد آن، موضوع سریعا از سوی بازرسی نهاد ریاست جمهوری بررسی و پیگیری شده و نتیجه آن گزارش شود.

همچنین به دستور رئیس جمهور مقرر شد به‌منظور بررسی و رسیدن به راهکاری مشخص برای نحوه ارائه تسهیلات مورد نیاز ۲ هزار میلیاردی تکمیل زباله سوز رشت، جلسه‌ای با حضور استاندار گیلان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شود.

عباسی: دستور بررسی فوری قرارداد زباله‌سوز رشت از سوی رئیس محترم جمهوری صادر شد

اسدالله عباسی با اشاره به برگزاری جلسه رئیس جمهور با استانداران گیلان و مازندران، اظهار کرد: رئیس جمهور همواره در خصوص معضل پسماند و غیر اصولی بودن دفن زباله در استان‌های گیلان و مازندران ابراز نگرانی کرده‌اند لذا  این جلسه به منظور بررسی آخرین میزان پیشرفت پروژه‌های سفر و همچنین مسائل زیست‌محیطی و مدیریت پسماند برگزار شد و رئیس محترم جمهور در این خصوص دستوراتی را صادر کردند.

وی با تاکید بر بررسی دقیق ساماندهی پسماند سراوان و طرح احداث زباله‌سوز رشت، گفت: در این‌ جلسه گزارش جامع و کاملی از آخرین وضعیت ساماندهی پسماند سراوان با ۷۵ درصد پیشرفت و زباله سوز رشت به رئیس محترم جمهور ارائه شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ابراز رضایت رئیس جمهور در خصوص طرح ساماندهی پسماند سراوان در گیلان، افزود: توجه به مسئله محیط زیست و پسماند همواره یکی از تأکیدات ایشان بوده و خوشبختانه مجموعه اقدامات انجام‌ شده در خصوص ساماندهی پسماند سراوان مورد رضایت حجت الاسلام رییسی قرار گرفته است.

عباسی از اختصاص اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در خصوص تکمیل طرح ساماندهی پسماند سراوان خبر داد و بیان کرد: این پروژه دارای پیشرفت ۷۵ درصدی بوده و در این جلسه رئیس جمهور دستور تخصیص اعتبار مورد نیاز ۸۰ میلیاردی، به منظور تسریع برای تکمیل این طرح را دادند.

وی با بیان اینکه به دستور رئیس جمهور، قرار داد پیمانکار احداث زباله‌سوز رشت توسط بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: هر دو پیمانکار این پروژه و به ویژه شهاب خودرو دو خط آزمایشی زباله سوز را علیرغم راه اندازی به استان تحویل ندادند که این مسئله توسط بازرسی نهاد ریاست جمهوری بررسی می‌شود.

استاندار گیلان، مبارزه با فساد و انعقاد قراردادهای شبهه دار را خط قرمز دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور دانست و گفت: بررسی جزئیات قرار منعقد شده برای احداث زباله‌سوز در این جلسه تاکید و تا چند روز آینده نتیجه این بررسی اعلام خواهد شد که در صورت بروز شبهه، قرار دادها اصلاح می‌شود.

عباسی با اشاره به برگزاری جلسه با معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص اهمال‌کاری پیمانکاران احداث زباله‌سوز سراوان، بیان کرد: در هفته آینده جلسه‌ای میان معاون اجرایی رئیس جمهور، وزارت کشور و شرکت توسعه، در خصوص پروژه احداث زباله‌سوز برگزار خواهد شد و در آن جلسه باید دلایل اهمال کاری توسط پیمانکاران مشخص و تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شود.

استاندار گیلان از احتمال لغو قرارداد با پیمانکار ساماندهی شیرابه سراوان خبر داد و افزود: در جلسه با رئیس محترم جمهور مبلغی برای ساماندهی شیرابه سراوان و پرداخت مطالبات پیمانکار اختصاص یافت تا از این طریق با پیمانکار قبلی لغو قرارداد شده و با معرفی پیمانکار جدید، شیرابه سراوان ساماندهی شود.

عباسی با تاکید بر لزوم ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود در رشت، گفت: این دو رودخانه در گذشته نگین درخشان رشت بودند، لیکن در این جلسه مصوب شد تا اعتباری به شهر صنعتی رشت از طریق صندوق توسعه محیط زیست دریافت کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا