پسماند و بازیافت

بازیافت فرش را جدی بگیریم

موادی ازجمله نایلون، پلی پروپیلن و کربنات کلسیم را می‌توان از فرش قدیمی استخراج کرد و در صنایع دیگر مورد استفاده مجدد قرار داد.

به نقل از ویفروم، مردم سالانه ۷۵ درصد بیشتر از آنچه زمین می‌تواند به‌طور طبیعی بازسازی کند، مصرف می‌کنند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه اتفاقی برای فرش‌های قدیمی شما می‌افتد. لازم است بدانید که فرش‌ها در واقع در دسته مواد کم بازیافت هستند.

این بررسی تمرکز کارخانه‌ای جدید در بریتانیاست که هدف آن کاهش میزان فرشی است که به محل‌های دفن زباله و زباله سوزها ختم می‌شود.

کارخانه بازیافت ابتکاری (Innovate Recycle) قصد دارد فرش ضایعاتی را بازیافت و از اجزای آن در یک مرکز در نورث همپتون انگلستان استفاده مجدد کند. تخمین زده می‌شود که تنها ۲ درصد از ۵۰۰ هزار تن فرش تولید شده در انگلستان، سالانه بازیافت می‌شود.

از آنجایی که حدود ۷۵ درصد از فرش‌ها از موادی مانند نایلون و پلی پروپیلن تولید شده‌اند و معمولاً تجزیه‌ناپذیر هستند، یک کفپوش قدیمی احتمالا پس از استفاده، مدت زمان زیادی را در محل دفن زباله سپری می‌کند یا به سمت زباله سوزی می‌رود که به همان اندازه با محیط زیست ناسازگار است.

این موضوع فقط در بریتانیا نیست زیرا صنعت فرش ایالات‌متحده سالانه نزدیک به ۱۲ میلیارد فوت مربع فرش تولید می‌کند که تنها ۵ درصد آن بازیافت می‌شود و در صنعت پارچه و نساجی گسترده‌تر، در سطح جهان، سالانه ۹۲ میلیون تن ضایعات نساجی تولید می‌شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا