انرژی‌های پاک

اصفهان تا ۱۴۱۰ شهر خورشیدی می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تا سال ۱۴۱۰ تمام انرژی شهرداری این کلانشهر را خورشیدی خواهیم کرد.

مهدی بقایی در نشست تخصصی ساختمان‌های سازگار با محیط زیست با رویکرد مدیریت مصرف انرژی و تکنولوژی‌های جدید تصفیه پساب شهری که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نیاز به رواج گفت‌وگو و گفتمان در زمینه ساختمان‌های سازگار با محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی بسیار لازم و ضروری است.

وی افزود: این‌گونه ساختمان‌ها به‌طور قطع ۲۰ درصد گران‌تر از ساختمان‌هایی است که مباحث مربوط به مدیریت مصرف انرژی و آب را رعایت نمی‌کنند، اما در آینده‌ای نزدیک بیشتر از این ۲۰ درصد به این منازل باز خواهد گشت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: این ۲۰ درصد نیاز به گفتمان دارد، چراکه تحقق این موضوع، ساخت خانه‌ای برای آینده و محیط زیستی بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: قوانین این حوزه ابتدا باید در طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری رعایت شود تا بتوانیم آن را به عنوان الگو به شهروندان معرفی کنیم، در این راستا پروژه‌های خوبی در حوزه محیط زیست داریم و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در بحث استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در حال انجام است.

بقایی با تاکید بر اینکه تا سال ۱۴۱۰ تمام انرژی شهرداری این کلانشهر را خورشیدی خواهیم کرد، گفت: پروژه بعدی شهر خورشیدی است و شهرداری در نظر دارد تا با مشارکت مردم، تمام انرژی شهر را با انرژی خورشیدی تأمین کند.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا