انرژی‌های پاکشهرو محیط‌زیستمحیط زیست

احداث اولین مرکز اجتماعی انتشار صفر در تورنتو

معماران تورنتو با هدف حفظ محیط‌زیست، مرکز اجتماعی جدیدی با میزان انتشار صفر کربن برای شهر طراحی کرده‌اند.

 تورنتو مرکز استان انتاریو در کانادا، شهری با جوامع متنوع است و به همین دلیل وجود مراکز اجتماعی بی‌شمار از مؤلفه‌های مهم طراحی شهری آن به شمار می‌رود. مدیران تورنتو اخیراً با همکاری گروه معماری Perkins&Will پیاده‌سازی طرحی بلندپروازانه را در حومه‌های شهر آغاز کرده‌اند که در آن قرار است یک مرکز اجتماعی بسیار بزرگ با نرخ انتشار صفر گازهای آلاینده احداث شود. این سازه عظیم، مراکز مختلفی را برای انجام فعالیت‌های متفاوت مردم و تأمین نیازهای افراد با سلیقه‌های مختلف در بر خواهد گرفت که در هر سازه، تدابیر انرژی کارآمد به‌طور کامل پیاده خواهد شد.
احداث اولین مرکز اجتماعی انتشار صفر در تورنتو
سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر و فرا کارآمد در تمام نقاط سازه تعبیه خواهد شد و در نتیجه، انتشار کربن ناشی از مصرف الکتریسیته به صفر خواهد رسید. علاوه بر این، رویکردهای دیگری در مرکز اجتماعی جدید پیاده خواهد شد که آن را به الگویی استاندارد برای طراحی سایر سازه‌های شهر و حتی زیرساخت‌های عمومی تبدیل خواهد کرد.
معماران به‌منظور استفاده بهینه از فضا، سازه‌های عمودی را برای پیاده‌سازی هر چه بیشتر ایده‌های دوستدار محیط‌زیست خود برگزیده و در نظر دارند پنل‌های هیبریدی خورشیدی را به‌طور گسترده روی آن‌ها نصب کنند. علاوه بر این، پمپ‌هایی برای تولید گرما روی فضاهای عمودی تعبیه خواهد شد که علاوه بر افزایش دمای محیط داخلی ساختمان هنگام سرمای هوا، به تولید الکتریسیته نیز کمک زیادی می‌کند.
سایبان‌های مرکز اجتماعی بدون کربن جدید تورنتو نیز مجهز به پنل‌های فتوولتائیک دووجهی خواهد بود که نسبت به سیستم‌های خورشیدی قدیمی، انرژی تجدیدپذیر بیشتری را تولید می‌کند. علاوه بر این، مرکز اجتماعی جدید در مقایسه با سازه‌های مشابه قدیمی خود در شهر، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است، ضمن این‌که برای تمام مردم با هر سن و سلیقه‌ای طراحی شده است و در نتیجه تمام اعضای خانواده می‌توانند از مزایای مختلف آن به بهترین شکل ممکن بهره بگیرند. مهم‌تر از همه این‌که قابلیت دسترسی در این مرکز بسیار بالا خواهد بود و به همین دلیل، افراد دارای معلولیت جسمی نیز می‌توانند در آن حضور پیدا کنند و به انجام فعالیت‌های متناسب با توانایی خود بپردازند./منبع : ایمنا
احداث اولین مرکز اجتماعی انتشار صفر در تورنتو


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا