انرژی‌های پاکمحیط زیست در صنعت و معدن

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگازسوز کشور

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگازسوز کشور خبر داد.

 علی نجفی چهارشنبه هفتم دی‌ماه_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگازسوز کشور، اظهار کرد: مباحث زیست‌محیطی تا چند سال قبل موضوعی تجملاتی تلقی می‌شد، اما با گسترش صنعت و آثار منفی آن بر زندگی مردم به چالش سیاسی تبدیل شده است.

وی افزود: امروزه این موضوع در قالب تعهدات بین‌المللی مطرح می‌شود، بسیاری از کشورها از این طریق امتیازاتی اخذ و چنانچه دانشی در این زمینه وجود باشد از آن به عنوان سلاح برنده استفاده می‌کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز حساسیت‌ها نسبت به موضوع‌های زیست‌محیطی افزایش پیدا کرده و اقدامات مدیریت شهری نیز به منصه ظهور رسیده است.

نجفی اضافه کرد: نخستین نیروگاه غرب آسیا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۸ و نخستین مجتمع صنعتی بازیافت و بزرگترین محل دفن زباله بهداشتی در مشهد به صورت عملیاتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه بیوگازسوز کشور، تصریح کرد: ۲۰ سال است که در این مکان زباله دفن می‌شود و تاکنون شش میلیون تن زباله دفن شده است، از روزهای آغازین تمام مباحث مهندسی لحاظ شده است و این اقدام با شرایط استحصال گاز و تولید انرژی انجام می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در حال حاضر از روش دفن ارتفاعی استفاده می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت اسمی نیروگاه در سال، ۳۰۰ هزار تن از انتشار دی‌اکسید کربن جلوگیری می‌شود و امیدواریم سایر شهرها نیز از این فرآیند الگو بگیرند، زیرا محیط زیست محدود به مشهد نیست.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا