کشاورزی و محیط‌زیست

امنیت غذایی در بستر کشاورزی از دغدغه‌های مهم است

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در کشاورزی گفت: امنیت غذایی در بستر کشاورزی یکی از دغدغه‌های مهم است.

دکتر محمد راضی جلالی در داوری رویداد نانو فناوری در کشاورزی و محیط زیست که در پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمایشاتی را در اوایل سال ۱۴۰۱ داشتند و به موضوع‌هایی در خصوص ظرفیت‌های تولیدی در کشور اشاره فرمودند ولی در محور کشاورزی به شکل خاص  بود. این خاص بودن کشاورزی برای یک کشور یک تعریف دارد و برای استان خوزستان یک تعریف ویژه‌تر دارد و آن اینکه استان خوزستان از دید مسئولان و بقیه مردم  یک استان نفتی است در حالی که قبل از اینکه خوزستان یک استان نفتی باشد یک استان کشاورزی بوده و بر اساس نظر کارشناسان متولی این حوزه چنانچه از ظرفیت‌های آن به درستی استفاده شود می‌توان بهترین بهره‌برداری را داشت.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی در بستر کشاورزی یکی از دغدغه‌های مهم است، ادامه داد: استان خوزستان نه تنها نیاز غذایی کشور بلکه خیلی از کشورهای خاورمیانه را می‌تواند تامین کند. این ظرفیت به شکل بالقوه وجود دارد و این وظیفه ما است که این ظرفیت‌ها را به شکل بالفعل در بیاریم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: در این راستا اگر نگاهی به آیین‌نامه‌های صادر شده و ابلاغ شده در حوزه‌های مختلف در حوزه دانش بنیان بیندازیم متوجه می‌شویم اولین آیین‌نامه‌ای که در کشور ابلاغ شد آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان کشاورزی است. این آیین‌نامه ۲۷ فروردین‌ماه ابلاغ شد و شامل ۱۹ بند است که ۱۷ بند از این ۱۹ بند وزارت جهاد کشاورزی را ملزم کرده که از این ظرفیت‌ها به نحوه درست استفاده شود.

راضی جلالی در پایان با اشاره به اهمیت رویداد نانو فناوری در کشاورزی گفت: برگزاری این نوع رویدادها یکی از رویکردهای اساسی و مهم است که می‌تواند به شناسایی و حمایت از ایده‌های نو در این حوزه کمک کند./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا