آبمحیط زیست

ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای دانش‌بنیان‌های حوزه آب

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور بابیان اینکه حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی لزوماً نباید حمایت‌های دولتی باشد، گفت: شناسایی افراد توانمند برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار از دستاوردهای رویدادهای مختلف است و امیدواریم در گردهمایی ویکند نیز بتوانیم برای شرکت‌های دانش‌بنیانی حوزه آب سرمایه‌گذار جذب کنیم.

دکتر مسعود باقرزاده‌کریمی ضمن اشاره به برگزاری رویداد ویکند در قزوین تحت عنوان «سهم من در حفاظت از منابع آب» اظهار کرد: ما به جهت برگزاری یک رویداد استارت‌آپی در زمینه تالاب‌ها از تجربه خوبی در این زمینه برخورداریم که حاصل آن آشنایی با مجموعه‌ها و افرادی توانمند است که هر یک قادرند خلاقانه گره‌ای از موانع پیشروی توسعه و پیشرفت کشور باز کنند.

وی بابیان اینکه استارت‌آپ‌ها فرصتی برای آشنایی مجموعه‌های مختلف با ظرفیت‌های یکدیگر است، افزود: با توجه به‌اینکه ماهیت رویدادها و گردهمایی‌های دانش‌بنیانی تعامل بین عرضه و تقاضاست، بنابراین ویکند می‌تواند گامی مؤثر برای تجلی دانش و ایده شرکت‌های نوپا و همچنین حل نیازهای فناورانه شرکت‌های سرمایه‌گذار باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرد: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا مجموعه‌هایی هستند که رشد علمی سریع دارند و از روش‌های نوآورانه برای حل یک معضل یا نیازهای جامعه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های نوپای دانش‌بنیانی به دلیل رشد سریع به سرمایه و منابع مالی نیاز دارند که انتظار می‌رود مسئولان ارشد نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.

این مسئول بابیان اینکه حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی لزوماً نباید حمایت‌های دولتی باشد، خاطرنشان کرد: شناسایی افراد توانمند برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار از دستاوردهای رویدادهای مختلف است و امیدواریم در گردهمایی ویکند نیز بتوانیم برای شرکت‌های دانش‌بنیانی حوزه آب سرمایه‌گذار جذب کنیم.

باقرزاده‌کریمی بابیان اینکه روش‌های معمول دیگر پاسخگوی نیازهای فناورانه جامعه نیست، گفت: آلودگی‌هایی که در حوزه محیط‌زیست به وجود آمده و از آن‌ها به‌عنوان آلودگی‌ها یا معضلات نوظهور یاد می‌شود؛ همچون میکروپلاستیک‌ها،  اگر دانشگاه به سراغ حل آن برود صرفاً رویکردی علمی و عاری از نگاه سرمایه‌گذاری دارد و اگر شرکت‌های فنی مهندسی بخواهند مسائل آن را حل کنند، دانش کافی نداشته و صرفاً نگاهی تجاری دارند؛ به همین دلیل تنها شرکت‌های استارت‌آپی هستند که هم انگیزه علمی و فناورانه و هم انگیزه مالی برای حل این معضلات دارند.

وی درباره استفاده حداکثری شرکت‌ها و سرمایه‌داران از ظرفیت استارت‌آپ‌ها تصریح کرد: صنایعی که در پی رشد بازار سرمایه، در دنیای رقابت کیفی خود هستند می‌توانند به شرکت‌های استارت‌آپی اعتماد کنند چراکه استارت‌آپ‌ها ریسک‌پذیر بوده و قادرند تقاضا را به نحو احسن عرضه کنند.

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: متأسفانه اکثر مدیران، شناختی از صاحبان صنعت و ابعاد توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های استارت‌آپی ندارند و این موضوع به‌خودی‌خود، یک معضل قلمداد می‌شود.

باقرزاده‌کریمی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم برخی بی‌مهری‌ها، استارت‌آپ‌ها به لحاظ شأن و شخصیت، مقبولیتی اجتماعی در جوامع صنعتی و تولیدی کشور دارند چون اغلب آنان جوانان خوش‌فکر، مستعد و سرشار از ایده‌های خلاقانه هستند و می‌توانند با بهره‌گیری از دانش بومی خود بر مشکلات کشور غلبه کنند./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا