محیط زیست

خلاقیت شهر ایتالیایی برای مدیریت زباله

مقامات شهر ریچونه ایتالیا راهکار جدیدی موسوم به “جعبه‌های زیست محیطی” را برای جایگزینی ایستگاه‌های تفکیک زباله در نظر گرفته‌اند. این جعبه‌ها ۲۴ ساعته در دسترس مردم است و در تمام نقاط اصلی و میادین مرکزی شهر یافت می‌شود.

به گزارش  ایمنا، شورای محلی شهر ریچونه ایتالیا تصمیم گرفتند که این جعبه‌های دوستدار محیط زیست را در تمام نقاط اصلی و قابل دسترس شهر مستقر کنند چراکه ریچونه محل تفریحات ساحلی ایتالیایی‌ها محسوب می‌شود و به همین خاطر در تمام فصول سال میزبان جمعیت زیادی است. از آنجا که سالانه زباله بسیاری در این شهر توریستی تولید می‌شود، تفکیک زباله از مبدا جزء جدایی‌ناپذیر سیاست مدیریت شهری بر شمرده می‌شود.

کاغذ، پلاستیک، قوطی‌های کنسرو، زباله‌های تر و شیشه از جمله ضایعاتی است که می‌توان در این سطل‌های کوچک شهری انداخت.

جعبه‌های خلاق زیست محیطی به طور ۲۴ ساعته در اختیار شهروندان قرار دارد و قرار دادن زباله در آن‌ها در ساعاتی به غیر موارد تعیین شده شهرداری برای جمع‌آوری زباله منعی ندارد.

علاوه بر در دسترس بودن، زیبایی این سطل‌ها نیز به عنوان نقطه قوت این سیاست شهری عنوان شده است چرا که هر جا صحبت از زباله به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن به سمت زشتی و کثیفی می‌رود اما این سطل‌ها این ذهنیت را از بین برده‌اند.

برای کسب اطلاع در مورد مکان‌های دائم و موقت این سطل‌ها نیز شهرداری شماره تلفن‌های پاسخگویی را در نظر گرفته تا در هر ساعت از شبانه‌روز ایتالیایی‌ها بتوانند پرسش‌های خود را در این رابطه مطرح کنند./منبع : ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا