شهرو محیط‌زیست

گام دولت برای تحقق هوشمندسازی پایتخت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه کارکرد استان تهران شبیه سایر استان‌ها نیست و دولت قصد دارد در بلند مدت و کوتاه مدت هوشمندسازی پایتخت سیاسی کشور را محقق کند، گفت: در تهران بیش از ۳هزارو ۶۶۵ شرکت دانش بیان وجود دارد.

علاءالدین ازوجی  در تشریح روند هوشمندسازی استان تهران گفت: جمعیت تهران به صورت رسمی بیش از ۱۴ میلیون نفر است که با توجه به ۲ میلیون اتباع خارجی، مجموعه جمعیت استان تهران به بیش از ۱۶ میلیون می‌رسد. درحالی که این استان ۱۸ درصد کل جمعیت کشور را در خود جای داده است و سهم ۲۸ درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور و سهم ۵۲ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور را دارد.

وی افزود: با توجه به شعار سال، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با بهره گیری از فناوری های دانش بنیان و دیجیتال محور مد نظر مسئولان استان تهران است. باید توجه داشته باشیم بستر و ابزارهایی که در استان تهران وجود دارد در سایر استانها نیست و حتی تهران در بین استان های منطقه جنوب غرب آسیا به عنوان یکی از ظرفیت های مهم فناوری محسوب می شود.

ازوجی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ پارک علم و فناوری، ۳۳ مرکز رشد، ۴۰ مرکز نوآوری و بیش از ۳۶۶۵ شرکت دانش بیان در استان تهران قرار دارد که این امر ظرفیت مناسبی برای تحقق هوشمندسازی پایتخت است. بی تردید نگاه بلند مدت و کوتاه مدت دولت برای استان تهران به خصوص شهر تهران، داشتن شهری هوشمند است. تهران بواسطه وجود دانشگاه ها، مراکز تحقیقات و شرکت های فعال زیاد در حوزه علم و فناوری، استعداد بسیار بالایی در ایجاد یک شهردانش بنیان دارد.

وی با اشاره به محدودیت های زیست محیطی استان تهران تاکید کرد: رویکردها در حوزه کسب و کارها باید تغییر کند تا منابع آسیب نبینند. استان تهران با توجه به تقسیم کار ملی و آمایش سرزمین به سمت خدمات برتر و صنایع با فناوری دانش بنیان خواهد رفت و کسب و کارهای سنتی در بین استان‌های دیگر تقسیم خواهد شد تا استان تهران بتواند با کشورهای دیگر در حوزه دانش بنیان به رقابت خود ادامه دهد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا