پسماند و بازیافت

بررسی راهکارهای بازیافت سیستماتیک بطری‌های پلاستیکی در یک رویداد علمی

با برگزاری همایشی در موضوع “ودیعه‌گذاری بر بطری‌ها” از سوی دانشگاه علم و صنعت ایران، در خصوص روش‌های افزایش بازیافت سیستماتیک بطری‌های فلزی و پلیمری بحث و بررسی می‌شود.

 ودیعه‌گذاری بر بطری‌های یکبار مصرف در صنایع غذایی طرح موفقی است که در نقاط زیادی از دنیا، خصوصا در کشورهای توسعه یافته در حال اجرا است. ایده اصلی این رویکرد، ایجاد انگیزه مالی برای مصرف‌کنندگان و در نتیجه افزایش بازیافت سیستماتیک بطری‌های فلزی، پلیمری و در نهایت شیشه‌ای است.

در این راستا از سوی انجمن علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت اولین همایش ملی ودیعه‌گذاری بر بطری‌ها را با حضور و سخنرانی صاحب‌نظران برجسته محیط زیست، بازیافت و اقتصاد چرخشی کشور، مسئولان و تصمیم‌سازان کلان کشور برگزار می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، یکی از بخش‌های این همایش که در روز ۱۲ تیرماه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود، استفاده از نانومواد برای مقابله با آلودگی‌های پلاستیکی است. در این همایش به نقش فناوری نانو برای حفاظت از محیط زیست و مشخصا اهمیت نانوذرات در مقابله با آلودگی‌های پلاستیکی پرداخته خواهد شد.

همچنین در رقابت مقالات و پایان‌نامه برتر حوزه محیط زیست که در حاشیه این همایش برگزار می‌شود، کاربرد فناوری نانو از امتیاز ویژه برخوردار خواهد بود./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا