محیط زیست در صنعت و معدن

تراکتورسازی ایران به‌عنوان صنعت سبز کشور انتخاب شد

طی مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و مراکز استانها برگزار شد، از فعالیت‌های زیست محیطی شرکت تراکتورسازی ایران تقدیر به عمل آمد.

علی سلاجه، رئیس سازمان محیط زیست کشور در این مراسم، توجه به بخش‌های آب، هوا و اکلوژیکی زیست محیطی را حائز اهمیت دانست و بعد از تشریح این بخش‌ها خواستار توجه به آلایندگی صدا و امواج شده و اظهار کرد: در زندگی مدرن امروزی، این نوع آلایندگی‌ها در حال طی کردن خطوط قرمز زیست محیطی هستند و صنایع و تکنولوژیهایی که به این بخش از زندگی شهروندان ضربه می‌زنند، هرچه سریعتر جهت رفع آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنان که صنایع سبز کشور معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند، اسامی صنایع آلاینده نیز باید منتشر شده و حتی نسبت به دریافت خسارت از آنها در قبال طرح‌های فاقد ارزیابی زیست محیطی اقدام شود.

ضرورت توجه به برنامه‌های زیست محیطی در کنار مسائل اقتصادی و سیاسی

در حاشیه این مراسم مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی نیز ضمن اشاره به فعالیتهای زیست محیطی شرکت تراکتورسازی تبریز تاکید کرد: باتوجه به رشدهای توسعه‌ای در بخش صنعت استان که حرف اول را در سطح کشور می‌زند، در کنار مسائل سیاسی و اقتصادی، اهداف و برنامه‌های زیست محیطی نیز باید مورد اقبال تمامی مسئولین در تمامی رده‌ها و صنوف قرار گیرد.

حسن عباس‌نژاد با اشاره به هزینه‌های میلیاردی که به واسطه عدم داشتن نگرش زیست محیطی به کشور تحمیل می‌شود، افزود: فرسایش سالانه ۲۴ تنی خاک، خسارت ۵۰ هزار میلیارد دلاری، عمر مفید تنها ۳۰ ساله سدها و … همگی از نداشتن دیدگاه زیست محیطی نشات می‌گیرند و تبعات جبران ناپذیر آن را نسلهای بعدی طی ۵۰ سال آینده تجربه خواهند کرد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تراکتورسازی ایران، وی با بیان اینکه با روند کنونی پنج دهه آینده زندگی در سرزمین ایرانی برای انسان‌ها دشوار خواهد بود اظهار کرد: متاسفانه شهر محوری در اولویت سیاستگذاری‌های قرار گرفته است و شهروند محوری و تغییر کاربری‌ها و آلودگی آب و هوا که همگی تهدیدی برای زندگی یکایک انسان‌ها است؛ متاسفانه این سیاستها در تبریز نمود و بروز غیر قابل انکاری دارد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا