محیط زیست

فرهنگ‌سازی و آموزش نقش اساسی در کم کردن آسیب‌های زیست محیطی دارد

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی  و زیست محیطی نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش است

ژیلا مهدی آقایی، همزمان با ایام دهه فجر در مراسم افتتاح خانه تشکل مردم نهاد زیستی محیطی دراردبیل با اشاره به اینکه همراهی و مشارکت مردم در بحث های زیست محیطی باعث بوجود آمدن هم افزایی در جامعه می شود، افزود: اگر ما به مشارکت واقعی مردم اعتماد و آنها را در همه امور جامعه دخالت ندهیم، نمی توانیم مسیر اعتلا و پیشرفت را فراهم کنیم.

 معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نبود آگاهی و آموزش سبب ایجاد ۸۰ درصد معضلات زیست محیطی و عدم حفاظت از محیط زیست شده است، خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های گسترده برای حفاظت از محیط زیست اولویت اساسی است که در این زمینه مردم و مسئولان نیاز به آموزش در حوزه محیط زیست دارند..

مهدی‌آقایی با اشاره به اینکه سمن ها ظرفیت خوبی در حوزه های زیستی محیطی دارند، ادامه داد: نیاز است در جامعه دستگاه ها آموزش را به سازمان‌های مردم نهاد بدهند به طوری امیدواریم با مردمی کردن آموزش‌ها و برنامه ریزی منسجم بتوانیم با چالش زیست محیطی مقابله کنیم.

در ادامه سعید شهند گفت: رعایت موازین زیست محیطی در این زمینه مشارکت‌های مردمی و ارائه آموزش‌های مردمی به عنوان یک اولویت اساسی است که باید مورد توجه واقع شود.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان اردبیل جلب مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف مورد نظر اولویت اساسی است که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی‌های مناسب در این راستا هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا