محیط زیست

از دست دادن ۲۸ تریلیون تن یخ بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۱۷

زمین بین سالهای ۱۹۹۴ و ۲۰۱۷ ۲۸ تریلیون تن یخ از دست داد، که معادل یک صفحه یخ به ضخامت ۱۰۰ متر است که کل انگلستان را پوشش می دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این برآورد حیرت انگیز از تحقیقات جدید دانشگاه لیدز، دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه کالج لندن و متخصصان علوم داده Earthwave است که نشان می دهد میزان از دست دادن یخ نسبت به بررسی ۲۳ ساله ۶۵ درصد افزایش یافته است.

داده های ماهواره ای، که این گزارش بر اساس آن تهیه شده است، نشان می دهد که میزان تلفات یخ طی سه دهه گذشته افزایش یافته است، از ۰.۸ تریلیون تن هر ساله در دهه ۱۹۹۰ به ۱.۳ تریلیون تن در سال تا سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است.

یافته های این تحقیق که در مجله The Cryosphere اتحادیه علوم زمین علوم اروپا منتشر شد، نشان می دهد که این تغییر عمدتا به دلیل افزایش تلفات از ورقه های یخی قطبی در قطب جنوب و گرینلند بوده است.

بر اساس این مطالعه، در نتیجه افزایش دمای اقیانوس و جو دریای قطب شمال حدود ۷.۶ تریلیون تن یخ و قطب جنوب ۶.۵ تریلیون تن از دست داده است.

نویسنده اصلی، دکتر توماس اسلاتر، محقق پژوهشی در مرکز رصد و مدل سازی قطبی در لیدز، اظهار کرد: حالت جدید یخسارها از بدترین سناریوی گرمایش زمین، که پنل چند دولتی تغییرات آب‌وهوا به آن اشاره کرد، پیروی می‌کنند.

وی همچنین افزود: بالا رفتن آب دریاها در این مقیاس تأثیرات بسیار عظیمی بر جوامعی دارد که نزدیک سواحل زندگی می‌کنند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا