محیط زیست

زیباسازی کریسمس با مواد بازیافتی در بوداپست

برنامه‌ریزان بوداپست، پایتخت مجارستان، در نظر دارند از مواد بازیافتی برای مزین‌سازی شهر در ایام سال نو بهره ببرند.

به گزارش  ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ باعث شده است مردم در اغلب شهرهای جهان، به علت اینکه کریسمس امسال را متفاوت با سال‌های پیش تجربه خواهند کرد احساس نارضایتی کنند. این در حالی است که مقامات رسمی بوداپست از صرف هزینه لازم جهت ایجاد تجربه‌ای به یادماندنی از این ایام برای شهروندان خبر داده‌اند. طبق ادعای این افراد، سراسر خیابان‌های شهر به زیبایی تمام مزین خواهد شد که البته برای اجرای آن، حفظ محیط زیست یک اولویت مهم به شمار می‌رود. در همین راستا، مقامات با همکاری شهرداری و اداره محیط زیست در نظر دارند از مواد پسماند شهر برای طراحی وسایل تزیینی و حتی چراغ‌های روشنایی بهره گیرند.

شهردار بوداپست در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که این اولین بار در تاریخ پایتخت است که از پسماندهای پلاستیکی، آلومینیومی، نیشکر و سایر وسایل بازیافتی برای زیباسازی شهر در ایام کریسمس استفاده می‌شود. این اقدامات به حفظ محیط زیست و ذخیره انرژی کمک شایانی خواهد کرد و زمینه را برای حرکت به سمت پایداری هموار می‌کند.

جالب است بدانید که در سال‌های گذشته، طی ایام کریسمس تنها نقاط خاصی از پایتخت مجارستان به چراغ‌ها و وسایل زینتی مزین می‌شد، اما مقامات بوداپست برای اینکه تنش‌های ناشی از بحران کرونا را برای مردم به حداقل برساننددر نظر دارند به زیباسازی سراسر شهر بپردازند.

همچنین تعداد ۲۰ درخت در پارک شهرداری با بیش از ۴۴۰ قلب قرمز، زنگوله‌های طلایی و سایر وسایل مرسوم برای سال نو تزیین خواهد شد. در سایر قسمت‌های شهر نیز، تزیینات سال نو درخشش را برای خیابان‌ها به ارمغان خواهد آورد که مواد به کار برده شده برای ساخت آن‌ها کاملاً قابل بازیافت و استفاده دوباره است و در نتیجه کمترین انتشار کربن را از خود بر جای می‌گذارد./منبع : ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا