محیط زیست

بریتانیا می خواهد از جنگل های بارانی حفاظت کند اما با خلاء های قانونی

شرکت های غذایی از دولت بریتانیا خواستند تلاش بیشتری برای حفاظت از جنگل های بارانی داشته باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، سوپرمارکت ها، تولید کننده گان مواد غذایی و رستوران های زنجیره ای از طرف کمپین های محیط زیستی تحت فشار هستند تا این که بالاخره روز دوشنبه از دولت خواستند برنامه ای برای توقف از بین بردن جنگل های بارانی ارائه دهد. شرکت های بزرگ تولید کننده مواد غذایی جنگل های بارانی را از بین می برند تا کاکائو، روغن پالم و سویای بیشتری تولید کنند.

صنایع غذایی نقش بزرگی در جنگل زدایی در کشورهایی چون برزیل و اندونزی دارند و دولت بریتانیا در حال تدوین برنامه ای هستند که بتواند این شرکت ها را ملزم کند بر زنجیره تامین خود نظارت بیشتری داشته باشند.

در یک نامه سرگشاده حدود ۲۰ شرکت بزرگ فعال در عرصه صنایع غذایی به عنوان «قدمی رو به جلو» حمایت خود را این برنامه ها اعلام کردند اما می گویند «در حال حاضر اقدامات برای مقابله با جنگل زدایی کافی نیست و ما خواهان اقدامات بیشتر دولت هستم».

از جمله شرکت هایی که این نامه را امضا کرده اند می توان از تسکو، مارک اند اسپنسر، موریسون، ساینسبوری، یونیلیور، نستله، گرینکور، مک دونالد و برخی تولید کننده های مواد دامی را نام برد.

بریتانیا جریمه های قانونی برای شرکت هایی در نظر گرفته است که در جنگل زدایی مشارکت دارند. بریتانیا با این اقدامات قصد دارد شرکت هایی را که به شدت از سوی گروه های زیست محیطی بر سر اقدامات ضد محیط زیستی شان تحت فشار هستند مجبور کند تا به طور داوطلبانه کارهایی در جهت حفاظت از محیط زیست انجام دهند.

این شرکت ها می گویند که ترجیح می دهند دولت مسیر واضحی برای ایجاد استانداردها در این زمینه مشخص کند نه این که این شرکت ها را در پیچ و خم اقدامات داوطلبانه قرار دهند.

جنگل های بارانی در خطر نابودی قرار دارند

بر أساس قانون جدید شرکت های بزرگ باید درباره دارایی های خود در جنگل های بارانی گزارش دهند. همچنین این شرکت ها نباید کالاهایی را بفروشند که به صورت غیرقانونی در کشورهای مبدا تولید شده باشند.

اما سوپرمارک ها و شرکت های غذایی می گویند که این دستور خلاء های قانونی بسیاری دارد. کشاورزان در کشورهای در حال توسعه معمولا بدون اینکه قانونی را زیر پا بگذارند می توانند جنگل ها را برای کشاورزی بیشتر از بین ببرند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا