بهینه سازی مصرف آبهوا

۲۳ پروژه با هدف بهینه‌سازی مصرف آب مدنظر است

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به مد نظر بودن ۲۳ پروژه با هدف بهینه‌سازی مصرف آب گفت: با اجرای طرح پروژه تصفیه نفت سفید، ۴۰ تن گوگرد از آسمان کشور حذف خواهد شد.

محسن قدیری در کارگاه آموزش قوانین مقررات، ضوابط محیط زیست استانی همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست با بیان اینکه هدف ما ساخت شرکتی پیشرو و پایدار است تا ماندگار باشیم، اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تغییر فرایندها بسیار مهم است، چراکه اگر مطابق با تغییرات دنیا و هم سوی دیگر کشورها به سمت تولید خودروهای هیربدی برای حفاظت محیط زیست حرکت نکنیم، مانند بعضی از شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی حذف خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های صحیح به حق است و ما تابع استانداردهای زیست محیطی هستیم، افزود: اهداف ما در محیط زیست، حداکثری سازی سود و برطرف کردن تنش‌های محیط زیستی است، از این رو چشم‌انداز بلند مدت، استراتژی جسورانه‌ای برای ۵۰۰ شرکت برتر خواهد بود که در این چشم‌انداز، اولین و آخرین استراتژی این است که دوستدار محیط زیست باشیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶.۲ میلیارد یورو پروژه در پالایشگاه وجود دارد و تمام آنها باید مطابق با رعایت قوانین باشد، تصریح کرد: سایت دوم پالایشگاه اصفهان در بندرعباس به فضایی به وسعت ۵۳۰ هکتار در حال احداث است و ۱۲۰ هزار بشکه محصول در آن تولید خواهد شد.

قدیری ادامه داد: پروژه‌های زنجیره ارزش LPG و نفت کوره که به آنها مجوز داده نشد، در مسیر اخذ مجوز از محیط زیست کشور است و به بندرعباس منتقل خواهد شد.

وی کمبود منابع آبی را بزرگترین چالش استان اصفهان دانست و گفت: اکنون در اصفهان ۲۳ پروژه مرتبط با آب با هدف بهینه سازی در دستور کار است که با این رویداد ۷۵ درصد مصرف آب را کاهش خواهیم داد و با این پروژه‌ها پرت منابع آبی نخواهیم داشت.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش استان اصفهان با بیان اینکه باید بر اساس پروتکل‌های پاریس و CDM حرکت و گازهای گلخانه‌ای را کنترل کنیم، گفت: اکنون تولیداتCOx ،NOx و SOx در کوره‌های پالایشگاه اصفهان در حد مجاز است و با اجرای طرح پروژه تصفیه نفت سفید، ۴۰ تن گوگرد از آسمان کلان‌شهرها و کشور حذف خواهد شد.

قدیری افزود: در پروژه تصفیه نفت کوره، ۳۰۰ تن گوگرد موجود را از نفت کوره حذف خواهیم کرد و میزان گوگرد نفت کوره به زیر نیم درصد می‌رسد؛ آخرین دستگاه گلکسی در گمرک معطل مانده است که اگر مراحل ترخیص آن انجام شود گام مهمی در راستای پایش آلودگی هوا در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هکتار از پوندهای پالایشگاه اصفهان در حال خشک کردن است، گفت: بسیاری از پروژه‌ها در مباحث پدافند غیرعامل است؛ اکنون سوله‌هایی برای شرکت مشعل پویا اسپادانا ساخته شده که ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در آن مستقر می‌شود و تمام نیازهای تعمیرات و مهندسی معکوس تجهیزات قطعات و نیازمندهای تمام واحدهای پالایشگاه اصفهان توسط این شرکت‌ها مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش استان اصفهان افزود: از دیگر اقدامات پالایشگاه اصفهان ساخت پارکینگ طبقاتی برای حفظ امنیت و ایمنی پالایشگاه و شرکت‌های همجوار بوده است؛ بر اساس مصوبه دولت، تمام پالایشگاه‌های کشور موظف هستند در قانون توسعه هفتم کشور سطح تولیدات گوگرد خود را به مرحله استاندار برسانند و حذف آمونیاک و دیگر موارد را در دستور کار قرار دهند، پالایشگاه اصفهان نیز طرح مدیریت گوگرد را در دستور کار خود قرار داده است.

قدیری با اشاره به اینکه بر اساس معاهده پاریس همه شرکت‌ها ملزم هستند تولید گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند، تصریح کرد: در کوره‌های پالایشگاه اصفهان در واحد مراکس، ترکیبات کالس و ماکس را از کوره‌ها حذف خواهیم کرد و تا سال ۲۰۵۰ به تمام استانداردهای زیست محیطی بین‌المللی خواهیم رسید.

وی گفت: تمام محصولات تولیدی در پالایشگاه اصفهان دارای استاندارد یورو ۵ می‌شود که اکنون بنزین و گازوئیل به این استانداردها رسیده است و نفت کوره نیز در آینده به استاندارد یورو ۵ خواهد رسید، همچنین کوره‌های پالایشگاه اصفهان به استاندارد ای پی آمریکا خواهد رسید و در طرحrfcc مطابق با استانداردهای محیط زیست حرکت خواهیم کرد.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا