محیط زیستهوا

میزبانی ایران از کشورهای همسایه برای رفع معضلات زیست محیطی

رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست از میزبانی این سازمان برای گردهمایی کشورهای همسایه ایران در جهت تقویت و توسعه مناسبات محیط زیستی منطقه‌ای خبر داد.

سیدحسین موسوی فر اظهارکرد: پیرو بند ١۵ سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری، تقویت دیپلماسی محیط زیست با تلاش برای ایجاد و تقویت نهادهای منطقه‌ای در جهت مقابله با گرد و غبار و آلودگی‌های آبی و همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه مقابله با مخاطرات محیط زیستی یکی از تکالیف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: بر این اساس و پس از تکلیف رییس جمهوری به سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌های ذیربط مبنی بر رفع معضل ریزگردها از طریق دیپلماسی و مجامع بین‌المللی و در تعامل با کشورهای همسایه، دکتر علی سلاجقه دستور برگزاری نشست وزرا و مقامات عالی رتبه کشورهای همجوار و نمایندگان سازمانهای بین المللی مرتبط را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این نشست بزودی و با تلاش برای دستیابی به سندی بین‌المللی در خصوص معضلات محیط زیستی مختلف در منطقه و آثار مخرب آن بر کشورهای همجوار به مدت یک روز و با همکاری دستگاه‌های ذی ربط برگزار خواهد شد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا