کشاورزی و محیط‌زیستمحیط زیست

چرای بی رویه، مشکل جدی عرصه‌های طبیعی کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه چرای بی رویه دام امروز به مشکل جدی عرصه‌های طبیعی و مراتع کشور تبدیل شده، گفت: اصلاح این روند علاوه بر این نیاز به ضرورت اصلاح قوانین به همکاری جوامع محلی و عشایر و … نیاز دارد.

کامبیز پورطهماسبی روز شنبه ۱۹ اسفند در دومین همایش منابع طبیعی و مسئولیت اجتماعی که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی کار یک ارگان یا دستگاه خاص نیست و همه باید به مسئولیت اجتماعی خود را در این خصوص عمل کنند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه چرای بی رویه دام امروز به مشکل جدی عرصه‌های طبیعی و مراتع کشور تبدیل شده، گفت: اصلاح این روند علاوه بر این نیاز به ضرورت اصلاح قوانین به همکاری جوامع محلی و عشایر و … نیاز دارد.

این مسئول توضیح داد: نباید مسئولیت اجتماعی خود را به گردن سایر بخش‌ها بیندازیم. برای بهبود شرایط باید دانشگاه و بخش تحقیقات جهاد به یکدیگر نزدیکتر شوند و به جای رقابت هم افزایی داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: با تعامل و هم افزایی می‌توانیم امور را سرعت ببخشیم و از کارهای تکراری پرهیز کنیم که این موضوع به تحقق اهداف مدنظر کمک می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت تولید و صنعت در کشور بیان کرد: طی سال‌های گذشته شاهد رشد فزاینده صنعت در گوشه و کنار کشور هستیم و در این شرایط برای مکان یابی ایجاد یک صنعت اولین کاری که صورت می‌گیرد این است که ببیند که چه بخشی از منابع طبیعی خالی است تا بتوانند واحد مد نظر را در آنجا ایجاد کنند.

پورطهماسبی تاکید کرد: باید نگاه ما به منابع طبیعی تغییر کند و قطعا این شکل از توسعه بیشترین آسیب را به منابع طبیعی می‌زند.

وی اظهار کرد: طبیعت، منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع، محیط زیست و دریاها همه برای استفاده بهینه در اختیار ما هستند و باید از آنها محافظت کنیم. همه ما که در زمینه آموزش‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور فعالیت می‌کنیم، باید کمک‌های لازم را به عمل آوریم تا منابع طبیعی کشور هر روز وضعیت بهتری پیدا کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا