انرژی‌های پاک

خورشید به‌صرفه‌ترین راه برای تولید انرژی

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز گفت: به دلیل بحران‌های محیط زیستی ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی، بحث جایگزینی انرژی‌های نو در جوامع امروزی متداول شده است.

 داود فدایی روز یکشنبه ۱۵ بهمن در دومین جلسه هم‌اندیشی مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی با فعالان صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی استان البرز بیان کرد: در کشور از حیث انرژی‌های خورشیدی، بادی و ژئوترمال ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته‌های دور از پتانسیل‌های مختلف به منظور تولید انرژی بهره‌برداری می‌شد، افزود: در یزد از انرژی بادی استفاده می‌شد و در شوش نیز بهره‌برداری از انرژی آبی مرسوم بود و در مناطق بادخیز کشور نیز سیستم‌های بادی را برای تولید انرژی به کار می‌بردند، اما امروزه دیگر از این پتانسیل‌ها استفاده نمی‌شود.

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز گفت: امروزه با توجه به بحران‌های ناشی از استفاده بی‌رویه سوخت‌های فسیلی بر محیط‌زیست کـه منجـر بـه لطمه‌های جبران ناپذیری به اکوسیستم شده و همچنین نزدیک شدن به زمان اتمام این سوخت‌ها، توجه به مسأله انرژی‌های نو و جایگزین مانند انرژی خورشیدی تبدیل به یک ضرورت شده است.

وی تاکید کرد: قطعی برق صنایع در فصل تابستان به یکی از مشکلات کارخانه‌داران تبدل شده است؛ چرا که این خاموشی‌های مدت‌دار موجب وقفه در خط تولید و در نتیجه لطمه به فعالان اقتصادی است.

فدایی با این توضیح که امروزه استفاده از انرژی خورشیدی به دلیل اهمیت استفاده از انرژی پاک و قابل تجدید در دنیا بسیار رواج پیدا کرده است، افزود: منابع قبلی تامین انرژی از جمله سوخت‌های فسیلی اثرات مخربی بر محیط‌زیست دارد و باعث سه بحران آب، انرژی و غذا در جوامع بشری شده است و با این تفاسیر انرژی خورشیدی می‌تواند به صرفه‌ترین راه‌حل برای تولید انرژی محسوب شود.

وی عنوان کرد: امروزه تمام دولت‌ها برای تولیدات کارخانه‌ای خود به سمت حمایت از کارهای نو و فناوری‌های نوین حرکت می‌کنند که نتیجه آن کاهش آلودگی و مصرف انرژی و همچنین افزایش سلامت و رفاه جامعه است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا