محیط زیست در صنعت و معدنهوا

تأکید استاندار تهران بر اجرای استانداردهایی جهت مصرف بهینه سوخت خودروها و کاهش آلودگی هوا

استاندار تهران ضمن تشریح نقش خودروهای فرسوده و حمل و نقل بر آلودگی هوا گفت: اجرای استانداردهایی که میزان و نوع مصرف سوخت را بهینه و منطبق با محیط زیست در جهت کاهش آلودگی هوا می کند، در دستورکار قرار گرفته است.

علیرضا فخاری  در تشریح نقش حوزه حمل و نقل در آلودگی هوای تهران و برنامه ریزی برای نوسازی خودروهای فرسوده گفت: خودروهای فرسوده و حتی خودروهای تولیدی اگر نتوانند استانداردهای لازم در میزان مصرف سوخت، نوع سوخت و ترکیب بندی سیستم احتراق و برق با یکدیگر را داشته و در نهایت خودرو بازده مفیدی نداشته باشد، قطعا در شرایط موجود موجب تشدید آلودگی هوا خواهد شد.

وی افزود: بی تردید تحقق این مهم یعنی اجرای استانداردهایی که میزان و نوع مصرف سوخت را بهینه و منطبق با محیط زیست در جهت کاهش آلودگی هوا می کند، در دستور کار قرار گرفته است. این موضوع هم برای شرکت های سازنده و هم برای دستگاه های نظارتی با اولویت در دستور کار است.

فخاری ادامه داد: تغییر تکنولوژی و نوع ساخت و استفاده از خودروهایی که می‌توانند این ظرفیت را فراهم کنند در دستور کار قرار گرفته است و جزو سیاست های کلان در تولید خودرو است؛ البته امیدواریم با سرمایه گذاری های جدید این روند سرعت بیشتری بگیرد.

وی تأکید کرد: متاسفانه امروز شاهدیم آنچه که مصرف می‌کنیم به طور کامل اطمینان بخشی لازم برای نیازهای سوخت و… را تأمین نمی‌کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا