اخبارگزارشمحیط زیست در صنعت و معدن

درخصوص پسماندهای صنعتی استان مرکزی اطلاعات دقیقی در دست نیست

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه اطلاعات دقیقی درخصوص پسماندهای صنعتی استان در اختیار نیست، از عملکرد سازمان صمت استان در این خصوص انتقاد کرد.

رضا میرزایی در سومین کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی در سال ۹۸، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هر سال خبر از رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان می‌دهد، اما در بحث مدیریت پسماند صنعتی وظایف خود را انجام نمی‌دهد و در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این راستا در اختیار نیست.

وی تاکید کرد: صنایع باید به صورت سیستمی در کنار هم قرار گیرند تا پسماند هر کدام خوراک صنعت دیگری باشد، در حالی که امروز اغلب نقاط حاشیه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آغشته و مملو از پسماندهای خاص و غیرخاص است و هیچ نظارتی از سوی سازمان صمت استان اعمال نمی‌شود.

میرزایی گفت: مسلما برای برخورد با متخلفان از سوی محیط زیست، باید اطلاعات جامع از سوی سازمان صمت ارائه شود. طبق قانون، مدیریت پسماند صنعتی با تولیدکننده است و این بانک اطلاعاتی از پسماند باید توسط سازمان تهیه شود.

وی در خصوص وضعیت پسماندهای کشاورزی بیان کرد: طبق ماده ۶ قانون مدیریت پسماند تکلیف قانونی جهاد کشاورزی مشخص شده و براساس قانون متولی مدیریت پسماندهای کشاورزی جهاد کشاورزی است. همه امور که نباید توسط محیط زیست انجام شود و لازم است که جهاد کشاورزی بر مبنای قانون همکاری لازم را داشته باشد.

در این جلسه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به احیای رودخانه قدیمی در محل دفن پسماند اراک اشاره کرد که به دلیل انباشت پسماند خشک شده بود و گفت: تاکنون ۷۰ درصد کار انجام شده است و به نظر می‌رسد که تا ۲ ماه آینده کار به اتمام برسد و مسیر رودخانه و سیلاب کنترل و اصلاح شود.

حمیدرضا قناتی بیان کرد: در حال حاضر تجمیع پسماند ۶ شهرستان و بیش از ۱۰۰ روستا در اراک انجام می‌شود  ولازم است که هزینه دفن این پسماندها پرداخت شود./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا