محیط زیست در صنعت و معدن

انتشار فراخوان خوداظهاری واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی سبز

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از انتشار فراخوان خوداظهاری بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی ، خدماتی و معدنی سبز خبر داد.

حمید جلالوندی با بیان اینکه امکان مشارکت کلیه واحدهای صنعتی ، خدماتی و معدنی در این فرآیند وجود دارد،گفت: واحدهای متقاضی می توانند از روز شنبه ( ۱۲ مهرماه) تا ۳۰ آبان از طریق سامانه جامع معاونت محیط زیست انسانی به آدرس https://iranemp.ir پرسشنامه زیست محیطی خود را تکمیل کنند.

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در سال جاری برای ارتقای سطح زیست محیطی معادن کشور و رقابت واحدهای معدنی در این حوزه، با هماهنگی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شاخص های این واحدها تهیه و تدوین شد و در سامانه جامع معاونت انسانی طراحی و پیاده سازی شده است. لذا واحدهای معدنی می توانند در فرآیند انتخاب واحدهای معدنی سبز همگام با واحدهای صنعتی و مراکز خدماتی مشارکت کنند.

وی افزود: شرط لازم برای قرارگرفتن واحدهای صنعتی در فرایند انتخاب، عدم قرارگیری واحد در لیست صنایع آلاینده است.

جلالوندی خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با صندوق ملی محیط زیست در سال جاری اجرای همایش ملی واحدهای صنعتی ، خدماتی و معدنی سبز بر عهده این صندوق است البته با توجه به شرایط جاری کشور و شیوع ویروس کرونا، نحوه اجرای همایش و تقدیر از واحدهای منتخب با هماهنگی ستاد مبارزه با ویروس کرونا سازمان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، جلالوندی در پایان گفت: ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها با توجه به ابلاغیه معاونت انسانی سازمان برای ارتقای سطح کمی و کیفی مشارکت در همایش، نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی واحدهای خود به طور فعال اقدام کنند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا