محیط زیستهوا

تکلیف آلودگی هوای تهران یک‌بار برای همیشه روشن شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سنجش علت آلودگی هوای تهران هر سال موارد جدیدی مطرح می‌شود، اما لازم است تکلیف آلودگی هوای تهران یک بار برای همیشه روشن شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، جعفر بندی‌شربیانی _یکشنبه دهم دی‌_ در دویست‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا در پایتخت بیش از دو دهه در فصول سرد سال حساسیت پیدا می‌کند، اظهار کرد: اظهار نظرهای مختلفی از سوی دستگاه‌های مختلف و متهمان اول موضوع مطرح می‌شود و به‌تازگی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست عامل آلودگی هوا را زباله‌سوزی در اطراف تهران اعلام کرده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در سنجش علت آلودگی هوای تهران مشکل داریم چون در علت‌یابی هر سال موارد جدیدی مطرح می‌شود، ۲۳ دستگاه در علت آن دخیل هستند و ضرورت دارد که یک‌بار تکلیف را در علت‌یابی آلودگی هوای تهران روشن کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در ملاقات مردمی که در مناطق مختلف داشتیم، پهنه‌هایی که سطح اشغال آنها در طرح تفصیلی کمتر از ۶۰ درصد وجود دارد را مشکل آلودگی هوا می‌دانند.

شربیانی ادامه داد: ساخت‌وساز بیش از ۱۰ درصد از رواداری منطقه است و این باعث چالش و مشکل می‌شود و شهرداری مناطق نیز نمی‌توانند به آن‌ها پایان کار دهند و باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود که این کمیسیون نیز فقط می‌تواند حکم قلع و قمع صادر کند که باعث افزایش احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شود.

وی تأکید کرد: تقاضا می‌کنیم با تأیید شورا و کمیسیون ماده ۵، لایحه‌ای تنظیم شود تا مشکل شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری رفع شود یا کاهش پیدا کند.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا