محیط زیست

فعالیت‌ خانه‌های فناور محیط زیست نباید نمایشی باشد

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید برنامه فعالیت خانه‌های فناور محیط زیست به صورت عملیاتی بوده و به صورت نمایشی نباشد.

نورالله مرادی -جمعه هشتم دی- در مراسم افتتاح خانه فناوران محیط زیست در پارک علم و فناوری استان قزوین، اظهار کرد: دولت سیزدهم از آغاز به دو موضوع محیط زیست و شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید داشته و بحث دانش‌بنیان‌ها و ارتباط صنعت با محیط زیست را پیگیر و مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها در خصوص حفظ محیط زیست و رفع معضلات محیط زیست به جد دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: ایجاد خانه‌های فناور در حقیقت مبتنی بر رفع مشکلات محیط زیست و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع معضلات آب، خاک و هواست و امیدوارم بتوانیم با استفاده از ظرفیت نیروی متخصص و سرمایه انسانی که بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است، در خانه‌های فناور نتیجه مطلوبی حاصل شود.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نباید اجازه داده شود که سرمایه انسانی پای کار نباشد و باید برنامه فعالیت خانه‌های فناور محیط زیست به صورت عملیاتی بوده و به صورت نمایشی نباشد و همکاری و تعامل به صورت دوطرفه بوده و راهکار رفع مشکلات ایجاد شود و از جوانان متخصص و کارآمد بیشتر استفاده شود.

مرادی ادامه داد: ما برای این‌گونه فعالیت‌ها همه امکانات را در اختیار خواهیم گذاشت و خانه فناور فقط به عنوان یک تابلو نباشد و شرایط فعالیت واحدهای دانش‌بنیان که بتواند یک معضل محیط زیستی در کشور را با ارائه ایده و طرح نو با توجیه کافی حل کند، حمایت می‌کنیم و شرکت‌های فعال در زمینه محیط زیست را پشتیبانی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: حتماً در تشکیل یک کارگروه اهتمام داشته و نسبت به تعریف یک رویداد و ترقیب واحدهای دانش‌بنیان جهت همکاری در زمینه فعالیت در راستای رفع مشکل محیط زیست اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: حضور مسئولان، مدیران و کارشناسان در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در کنار مسئولان خانه محیط زیست تأثیر مثبتی در تنویر افکار عمومی و افزایش دانش مخاطبان در زمینه حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب دارد.

مرادی افزود: اساس وجود خانه‌های محیط زیست ارتباط نزدیک و بدون واسطه مسئولان با مردم و گروه‌های هدف است که بتواند رابطه دوستانه با طبیعت و مدیریت حفاظت از محیط زیست را تقویت کند.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا