بهینه سازی انرژیمحیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید سیدنی

برنامه‌ریزان سیدنی، پایتخت استرالیا، به منظور تحقق اهداف پایدار خود از ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید شهر خبر داده و مدعی شده‌اند از نیروی تجدیدپذیر به منظور تامین انرژی مورد نیاز برای گرمایش، سرمایش و آشپزی در ساختمان‌های جدید بهره خواهند گرفت.

جنبش ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید شهر پس از انجام مذاکرات مختلف میان مدیران شهر در واکنش به کمپین «شهر خود را الکتریکی کنید» بالاخره تأیید و قرار شده است از این پس هیچ سازه‌ای با منبع تأمین سوخت از گاز احداث نشود. در عوض، استفاده از الکتریسیته تجدیدپذیر در توسعه ساختمان‌های آینده اجباری خواهد بود که برنامه‌ریزان شهر امیدوار هستند به دنبال این اقدام، انتشار کربن در پایتخت استرالیا کاهش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. رویکرد جدید شهر هم‌سو با سایر تصمیمات مدیران پایتخت و همچنین دولت استرالیا برای ایجاد شهرهای دوستدار محیط زیست خواهد بود که بیش از هر مورد دیگری بر توسعه سازه‌های جدید متمرکز می‌شود.

ممنوعیت استفاده از گاز در استرالیا تنها به سیدنی محدود نمی‌شود، بلکه پیش از این نیز در شهرهای مختلف ایالت نیوساوت ولز نیز که از حمایت دولت استرالیا برای کاهش انتشار کربن در شهرهای خود ناامید شده بودند، اجرا شده و پیامدهای مثبت بسیاری را به دنبال داشته است. به عنوان مثال، اعضای شورای شهر ویورلی از دسامبر سال ۲۰۲۲ نصب علمک‌های گاز در سازه‌های جدید شهر را ممنوع کرده‌اند و این در حالی است که استفاده از تجهیزات گازی در مراکز تجاری و مسکونی قلب پاراماتا از سال ۲۰۲۱ ممنوع شده است و اکنون مدیران در نظر دارند طرح خود را در سراسر مناطق شهر اجرا کنند.

ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید سیدنی

ممنوعیت استفاده از گاز در سیدنی

تجزیه و تحلیل‌هایی که به‌تازگی توسط گروهی از پژوهشگران اهل سیدنی انجام شده حاکی از مزایای بی‌شمار جایگزینی انرژی الکتریکی به جای سوخت‌های فسیلی است که می‌تواند به ذخیره منابع مالی کاربران نیز منجر شود. در واقع هر خانواده اهل سیدنی می‌تواند از طریق بهره‌گیری از الکتریسیته پاک برای مصرف روزانه خود سالانه بیش از ۴۳۰ دلار در بخش هزینه مصرف انرژی شهری ذخیره کند که این مقدار طی ۴۰ سال (با ارزش ارز امروزی) به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد رسید. ذخیره منابع مالی به دنبال ممنوعیت گاز برای تمام خانه‌های سیدنی طی بازه زمانی ذکر شده به حدود ۲۵۶ میلیون دلار خواهد رسید و در تمام سازه‌های ایالت نیوساوت ولز حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

علاوه بر این، مدیران سیدنی اثرات زیست‌محیطی ناشی از ممنوعیت استفاده از گاز در سازه‌های جدید شهر را بسیار حائز اهمیت دانسته و مدعی شده‌اند در پی این اقدام انتشار کربن طی چهار دهه به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کاهش پیدا خواهد کرد که این میزان کاهش طی همین بازه زمانی در سراسر ایالت به ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید و به سهم خود نقش مهمی در پایداری نیوساوت ولز و حتی استرالیا ایفا خواهد کرد.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا