محیط زیست در صنعت و معدن

استقرار هرگونه واحد صنعتی آلاینده در استان قم به صلاح نیست

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم تصریح کرد: بدون تردید استقرار واحدهای صنعتی آلاینده در استان، حتی اگر حداقل استانداردها را رعایت کرده باشند، به هیچ عنوان به صلاح نیست.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم محمدحسین بازگیر در دیدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم که شامگاه ۳۱ تیرماه برگزار شد، گفت: برای ایجاد هماهنگی و تفاهم هرچه بیشتر میان دو دستگاه، باید کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط زیست محیطی برای کارشناسان صمت برگزار شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه همه تلاش این اداره کل برای تامین امنیت و سلامت عمومی جامعه بوده و هیچ مساله دیگری وجود ندارد، تصریح کرد: بدون تردید استقرار واحدهای صنعتی آلاینده در استان، حتی اگر حداقل استانداردها را رعایت کرده باشند، به هیچ عنوان به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته شاهد استقرار سرریز واحدهای آلاینده از استان‌های مجاور در قم بوده ایم، گفت: صدور مجوز برای واحدهای صنعتی باید با دقت بسیار بالایی انجام شود که در سال‌های آتی به مشکلات جدی برخورد نکنیم.

بازگیر در پایان با اشاره به اینکه این اداره کل در راستای حمایت از تولید و اشتغال، حامی و همراه واحدهای صنعتی و خدماتی است، عنوان کرد: وضعیت محیط زیست قم حقیقتا بسیار شکننده است و تاب و تحمل هیچگونه فشار زیست محیطی دیگری را ندارد.

اکبر ابدالی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این دیدار بر ضرورت تعامل با اداره کل محیط زیست تاکید کرد و گفت: ما به دنبال حمایت و استقرار واحدهای صنعتی پاک و دانش بنیان در این استان هستیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا