محیط زیست

آموزش‌های زیست محیطی باید از سنین کودکی آغاز شود

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، با اشاره به اهمیت و لزوم انتقال آموزه‌های فرهنگی در موضوعات مختلف زیست محیطی به افراد، تاکید کرد که آموزش‌ مسائل مرتبط با محیط زیست و حفظ و نگهداری از آن باید از دوران کودکی به ویژه در مدارس، آغاز شود.

قاسم نهاوندی در آیین نکوداشت هفته زمین پاک در جمع دانش آموزان ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز، حفظ زمین پاک و پرهیز از پراکنش زباله را یک ضرورت و وظیفه همگانی دانست و گفت: خانواده ها باید این مهم را به عنوان یک فرهنگ پاس دارند و آن را به فرزندان منتقل کنند.

به نقل از محیط زیست فارس، نهاوندی با بیان اینکه در فارس روزانه حدود ۳ هزارتن زباله تولید می‌شود، افزود: متاسفانه مدیریت صحیح پسماند در شمار اندکی از شهرهای این استان انجام می‌شود؛ این وظیفه و رسالت محیط زیست و آموزش را برای اصلاح ساختار مدیریت پسماند سنگین‌تر می‌کند.

نهاوندی با بیان اینکه در همه شهرهای فارس، جز کلانشهر شیراز، نیازمند اصلاحاتی در روش دفع بهداشتی زباله و امحای آن هستیم، گفت: اصلاح این موارد نیازمند همکاری و همراهی بیشتر شهرداری ها، بخشداری ها و مسئولان شهری است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در  روستاهای استان  مدیریت پسماند بسیار نامناسب است، این موضوع می طلبد ما در روستاها و شهرها کار فرهنگی بیشتری برای تفکیک زباله از مبداء داشته باشیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز در این برنامه با بیان اینکه دانش آموزان ، پیغام آوران حفاظت از محیط زیست هستند بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانش آموزی برای پاسداشت ارزش‌های زیست محیطی تاکید کرد.

همچنین معاون ناحیه ۲ آموزش و پرورش فارس در این مراسم، استفاده از ظرفیت های دانش آموزی را برای داشتن زمین پاک ضروری دانست و گفت: این فرهنگ باید در بین خانواده ها ترویج شود.

در ادامه این مراسم که در فضایی شاد و مفرح ترتیب یافت مسابقه نقاشی بین دانش آموزان در زمینه زمین پاک وبدون زباله برگزارشد و گروههای دانش آموزی به اجرای نمایش هایی مرتبط با روز زمین پاک پرداختند.

دوم تا هشتم اردیبهشت به نام هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا