محیط زیست در صنعت و معدن

سرمایه گذاری‌های ایمیدرو در خراسان جنوبی ادامه دارد

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سرمایه گذاری‌های ایمیدرو در خراسان جنوبی، همچنان ادامه دارد.

وجیه الله جعفری، در مراسم انعقاد توافقنامه واگذاری امتیاز استفاده از پساب مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین، اظهار کرد: تلاش ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن در نگاه اول سرمایه گذاری با هدف ایجاد اشتغال در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایمیدرو تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار در سطح کشور سرمایه گذاری کرده، افزود: برای تحقق برنامه‌ها در سال‌های آینده نیز ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد؛ اکتشاف، استخراج و فرآوری و نیز تأمین مواد اولیه صنایع با هدف ایجاد ارزش افزوده، از مهم‌ترین اقدامات ایمیدرو بوده که در شهرستان قاین نیز محقق شده است.

مدیرعامل ایمیدرو بیان کرد: اجرای کارخانه فولاد، قطعاً توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه را به دنبال دارد و آن چه اتفاق افتاده حاصل تعامل و هم افزایی حوزه‌های مختلف در شهرستان و استان بوده که در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی و اشتغال رقم خورده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی بخش احیای فولاد، از افتتاح این طرح در نیمه اول سال آینده گفت و اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری می‌شود.

به گفته جعفری؛ اجرای واحد آهک و احداث نیروگاه خورشیدی را از برنامه‌هایی عنوان کرد که در طرح توسعه فولاد دیده شده‌اند.

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از سرمایه گذاری این مجموعه در پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان گفت و تصریح کرد: اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر رفع نیاز آبی کارخانه فولاد به بهداشت شهر و محیط زیست نیز کمک می‌کند.

جعفری با بیان اینکه در پروژه فولاد، تأکید بر جذب نیروهای بومی است، اظهار کرد: باید با همراهی مجموعه استان، موضوع آموزش نیروهای بومی برای جذب و بکارگیری در کارخانه تقویت شود.

وی به تشریح اقدامات ایمیدرو در راستای اکتشاف ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی پرداخت و گفت: یکی از بحث های زیرساختی که به توسعه استان کمک می‌کند، کشف ذخایر و دارای ارزشمندی است که در خراسان جنوبی بسیار متنوع و متعدد است. ذخایر معدنی، دارایی‌های استان هستند که می‌توانند نتایج خوبی به همراه داشته باشند.

مدیرعامل ایمیدرو به اقدامات مجموعه در حوزه گوهرسنگ‌های استان اشاره و اظهار کرد: با توسعه این آموزش‌ها که در فردوس و نهبندان پایه ریزی شده می‌توان به اشتغال خانگی کمک کرد.

جعفری بیان کرد: طی تفاهم نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) تلاش بر این است که به این افراد وام خرید ماشین آلات اعطا شود تا با هزینه کم اشتغال دائمی شکل بگیرد.

ایمیدرو و فولاد، اقدامات ماندگاری در شهرستان قاینات رقم زدند

سلمان اسحاقی، نماینده شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: ایمیدرو و فولاد، کارهای ماندگاری را در شهرستان قاینات رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تصفیه خانه فاضلاب، برای آینده شهرستان، رعایت مسایل زیست محیطی و سلامت مردم بسیار تأثیرگذار است؛ اجرای این پروژه به ماندگاری فولاد در شهر قاین نیز کمک بسزایی می‌کند.

نماینده شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای استان، سرمایه گذاری ایمیدرو در کارخانه فولاد بسیار ملموس و مشهود است.

اسحاقی با اشاره به همت مردم نیمبلوک و خضری دشت بیاض در همراهی با تأمین اراضی مورد نیاز کارخانه فولاد، ادامه داد: از مجموعه‌های ایمیدرو و فولاد کشور درخواست داریم در خصوص تأمین و توسعه زیرساخت شهرهای خضری دشت بیاض و نیمبلوک از محل تعهدات اجتماعی فولاد اقدام کنند؛ اجرای زیرساخت‌ها در این دو شهر، مردم را به آینده فولاد امیدوارتر می‌کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا