پسماند و بازیافتمحیط زیست در صنعت و معدن

بیش از ۲۲۰۰ واحد در شهرک‌‎های اصفهان به شبکه فاضلاب صنعتی متصل هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان از اتصال بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان به شبکه فاضلاب خبر داد.

رسول سواری اظهار داشت: در زمان حاضر ۱۵ شهرک صنعتی استان اصفهان به تصفیه خانه و شبکه فاضلاب مجهز است و در سال جاری هم احداث ۱۵ شبکه فاضلاب در دستور کار قرار داده شده که اجرای این طرح ها با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب جدید نیز در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان قرار دارد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: با توجه به محدودیت آب در شهرک‌های صنعتی، استحصال پساب تصفیه خانه های فاضلاب در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در استان اصفهان بطور اختصاصی ۶۶ لیتر از پساب تصفیه خانه شهرضا در راستای حفظ محیط زیست خریداری شده است.
وی اضافه کرد: پسابی که به نوعی عارضه زیست محیطی بود خریداری شده و امروز مورد استحصال قرار گرفته و در حد آب صنعتی به واحدهای صنعتی در شهرک رنگسازان تخصیص داده شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
سواری گفت: این مطالعات در چهار تصفیه خانه شهرک های صنعتی استان در حال انجام است و در آینده نزدیک استحصال پساب از کلیه تصفیه خانه های شهرک های صنعتی اصفهان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی با یک لیتر آب برای یک نفر و در واحدهای صنعتی برای افزون بر ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در این شهرک‌ها اظهار داشت: ۷۹۸ لیتر بر ثانیه آب برای ایجاد و استقرار واحدهای صنعتی استان اصفهان اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: ۹۷۴ مگاوات برق و ۸۰۰ هزار مترمکعب در ساعت، گاز برای شهرک‌های صنعتی استان تامین شده است.
سواری خاطرنشان کرد: در زمان حاضر از مجموع ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی مُصوب، ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره‌برداری رسیده و زمین به آنها واگذار شده است و ۶۲ شهرک از گاز برخوردار هستند.
وی گفت: مساحت کل شهرک‌های صنعتی استان افزون بر ۱۲ هزار هکتار است که در ۶ هزار و ۳۹۲ هکتار در قالب ۱۱ هزار و ۹۹۵ قرارداد به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده است.
سواری بیان کرد: هفت هزار و ۷۵ واحد در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده و روند تولید و اشتغال در آنها محقق شده است.
وی با اشاره به اولویت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: امروز اولویت شرکت شهرک های صنعتی استان با استقرار واحدهای صنعتی دانش بنیان و توسعه واحدهای صادرات محور، واحدهای کم آب بَر و غیرآلاینده است.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
هم‌اینک بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا