محیط زیستهوا

نظر مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره ادغام این شرکت با اداره کل محیط زیست شهرداری

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در واکنش به بحث‌های مطرح شده درباره ادغام این شرکت با اداره کل محیط زیست شهرداری تهران گفت: هنوز لایحه‌ای از سوی شهرداری در این باره به‌ شورا ارایه نشده است.

سید محمدمهدی میرزایی قمی با حضور در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به بحث مطرح شده مبنی بر ادغام شرکت کنترل کیفیت هوا با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: جعفر تشکری هاشمی – رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران – تذکری در این زمینه داده است چون او مخالف با این انحلال است که البته مجید باقری – معاون برنامه‌ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران – اعلام کرد موضوع مطروحه در دست بررسی است اما هنوز لایحه‌ای از سوی شهرداری در این باره به‌ شورا ارایه نشده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه شرکت کنترل کیفیت هوا به شکل تخصصی در موضوع آلودگی هوا فعالیت می‌کند که در نیروی انسانی و تجهیزات منحصر به فرد است، ادامه داد: در قانون هوای پاک سازمان هواشناسی مکلف شده است مدل پیش بینی آلودگی هوا را پیاده‌سازی کند که در این مدل ۹۶ ساعت قبل موضوع در دست اجرا باشد. شنیده ها حاکی است این اقدام برنامه ریزی شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

به گزارش سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میرزایی قمی در پایان اظهارکرد: شرکت کنترل کیفیت هوا قابلیت این اقدام را ظرف مدل ۲۴ و ۴۸ ساعت دارد که در تارنمای شرکت می توان آن را مشاهده کرد. البته سازمان هواشناسی نیز این مدل را پیاده سازی کرده است اما هنوز عملیاتی نشده است تا در کمیته اضطرار آلودگی هوا به کار گرفته شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا