پسماند و بازیافتمحیط زیست

طرح جمع‌آوری مکانیزه زباله‌های خشک سطح دریا در هرمزگان تدوین می‌شود

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: طرحی با محوریت جمع‌آوری مکانیزه زباله‌های خشک سطح دریا با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان از سوی بنادر و دریانوردی این استان به زودی عملیاتی می‌شود.  

 حمیدرضا محمدحسینی تختی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با اجرای منظم و مستمر الزامات کنوانسیون مقابله با آلودگی دریا (مارپل) برای کشتی‌های ورودی و پایش مستمر دریا از آلودگی‌های زیست محیطی، بندرشهید باهنر در شرایط مطلوب قرار دارد.

وی ادامه داد: با ورود تمامی شناورها و کشتی ها، کار رصد و پایش توسط تیم کارشناسان محیط زیست دریایی انجام و در صورت هرگونه مغایرت با قوانین حاکم مراتب جهت رفع نواقص به فرمانده شناور ارجاع می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به تدوین طرح جمع‌آوری مکانیزه زباله‌های خشک سطح دریا با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، افزود: جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای شناورها به تفکیک خشک و تر بسیار ضروری و مهم است.  

محمدحسینی اضافه کرد: تحویل کیسه‌هایی متناسب با نوع پسماند به خدمه شناورها در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست دریایی به شکل مداوم در بندر شهید باهنر انجام می‌شود .

گفتنی است؛ کنوانسیون مارپل در خصوص مقررات در برگیرنده منابع گوناگون آلودگی ناشی از کشتی‌ها بوده و هدف اصلی آن، حذف آلودگی عمدی محیط زیست دریا بوسیله نفت و سایر مواد مضر و کاهش تخلیه چنین موادی به صورت عمدی و یا غیرعمدی، از طریق اعمال قوانین و مقررات بر کشتی ها و بنادر است./منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا