انرژی‌های پاک

آغاز عملیات احداث ۱۰ هزار واحد نیروگاهی خورشیدی پنج کیلوواتی در سیستان و بلوچستان

عملیات احداث ۱۰ هزار واحد نیروگاهی خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا کشور و استاندار سیستان و بلوچستان آغاز شد.

رییس سازمان ساتبا کشور در مراسم افتتاح ۴ نیروگاه خورشیدی در روستای پدگی شهرستان زاهدان و آغاز عملیات احداث ۱۰ هزار سامانه خورشیدی دیگر در این استان گفت:  ۱۱۰ هزار واحد نیروگاهی خورشیدی تا پایان سال جاری در کشور احداث خواهد شد که سهم سیستان و بلوچستان از این میزان ۱۰ هزار واحد خورشیدی است.

محمود کمانی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تاکنون از نظر میزان تخصیص نیروگاه خورشیدی بیشترین سهم کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: اجرای این طرح فرصت مناسبی برای تولید انرژی پاک، ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده های این استان است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، جهاد سازندگی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در سراسر کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا گفت: طی این طرح اشخاص توسط نهاد های حمایتی معرفی و پس از ارزیابی و تایید توسط شرکت های توزیع برق نسبت به پرداخت تسهیلات و احداث نیروگاه اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش تلفات شبکه برق، ایجاد اشتغال و خود اتکایی، حفظ محیط زیست، ایجاد درآمد از محل صرفه جویی سوخت و وحدت دستگاه ها و نهاد ها از جمله مزایای اجرای این طرح در کشور است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا