محیط زیست در صنعت و معدن

آلودگی ناشی از انتشار دود غلیظ از پالایشگاه آبادان همچنان ادامه دارد

دود غلیظ متصاعد شده از پالایشگاه آبادان در روز جمعه و در دومین روز پیاپی بخش‌هایی از آسمان این شهر را آلوده کرد.

 در حالیکه روابط عمومی پالایشگاه آبادان روز پنجشنبه از برطرف شدن مشکل نقص فنی در قسمت کت کراکر پالایشگاه آبادان خبر داده بود شهروندان آبادانی همچنان در روز جمعه شاهد انتشار دود غلیظ در آسمان این شهر بودند.

بنا به اعلام روابط عمومی پالایشگاه آبادان با وجود مشکلات ناشی از شرایط عملیاتی هوای داغ اطراف محل نشتی، بعد از یک روز تلاش نیروهای عملیاتی و تعمیراتی مورد نشتی کاتالیست برطرف شده و واحد در حال حاضر در دست راه اندازی است.

این روابط عمومی همچنین اعلام کرد نوع کاتالیست پخش شده در هوای منطقه از جنس سیلیس مشابه خاک رس بوده و هیچ گونه عارضه شیمیایی و سمی ندارد.

مدیر واحد ایمنی بهداشت پالایشگاه نفت آبادان نیز انتشار پودر سفید رنگ در برخی از مناطق آبادان را به دلیل نقص فنی در واحد کت‌کراکر اعلام کرد.

شکایت محیط زیست از پالایشگاه آبادان 

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان به دلیل آلودگی محیط زیست شکایتی علیه پالایشگاه آبادان به مرجع قضایی ارایه شده است.

علی فتحی‌نیا اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون اداره حفاظت محیط زیست به پالایشگاه آبادان برای انتشار آلایندگی در هوا اخطار داده و به دلیل بی‌توجهی به اخطارها ناچار به شکایت از این واحد شده است.

وی افزود: طبق وظیفه قانونی و به منظور حفظ سلامت شهروندان شکایتی تنظیم و تحویل مرجع قضایی شده و هم‌اکنون در یکی از شعب‌ قضایی خوزستان در حال رسیدگی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: شکایتی نیز در دیماه سال گذشته علیه پتروشیمی و پالایشگاه آبادان تنظیم و تحویل مقام قضایی شد که منجر به صدور حکم در این خصوص شده است.

یک واحد بازیافت گوگرد(SRP) پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان یکی از عوامل آلوده کننده هوای این شهر و تصاعد گاز گوگرد یاد می شود، در آبان ۱۳۹۳ به دستور دادستان آبادان تعطیل شد که با برطرف کردن مشکل زیست محیطی در فروردین ۱۳۹۴مجدد وارد مدار تولید شد./منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا