محیط زیست

افزایش اهداف انگلستان برای رسیدن به کاهش ۶۸ درصدی آلاینده ها

انگلیس اهداف تولید گازهای گلخانه ای خود را افزایش داده است و نیاز به کاهش ۶۸ درصدی براساس مبنای سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۳۰ را دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان اعلام و تاکید کرد که این اقدام سطح جدید جاه طلبی مطابق با توصیه های کمیته تغییر آب و هوا (CCC) است که به دولت در مورد چگونگی مقابله با شرایط اضطراری آب و هوا و پایین آوردن اثرات زیست محیطی کشور توصیه می کنند.

این هدف بلندپروازانه در حالی صورت می گیرد که CCC قبلا به دولت هشدار داده بود که انگلیس در مسیر رسیدن به هدف بودجه پنجم کربن موجود خود برای کاهش انتشار ۵۷٪ تا سال ۲۰۳۰ نیست و تأکید کرد که جبران کربن نباید به عنوان ابزاری برای فعال کردن این کاهش ها استفاده شود.

قانون تغییر اقلیم حکم می کند انگلیس برای رسیدن به صفر خالص و متوقف کردن سوخت در تغییر اقلیم، باید میزان انتشار خود را حداقل ۱۰۰٪ از سطح ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۵۰ کاهش دهد.

دولت متذکر شد که ضروریت رسیدگی به تغییرات آب و هوایی را درک کرده و تأکید کرد که این اولین هدفی خواهد بود که بعد از جدا شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا به آن خواهد پرداخت.

دولت می گوید این اقدام با هدف تشویق سایر کشورها برای افزایش مشارکتهای تعیین شده ملی (NDC) انجام می شود که سطح اقدامات داخلی هر یک از اعضای توافق نامه پاریس را برای انجام اقدامات داخلی تعیین می کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان اظهار کرد: ما ثابت کرده ایم که می توانیم میزان تولید گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهیم و صدها هزار شغل ایجاد کنیم – اتحاد مشاغل، دانشگاهیان، سازمان های غیردولتی و جوامع محلی در یک هدف مشترک برای پیشبرد هرچه بیشتر و سریعتر مقابله با تغییرات آب و هوا اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین افزود: امروز، ما با یک هدف بلند پروازانه پیشگام هستیم تا میزان تولید گازهای گلخانه ای خود را تا سال ۲۰۳۰، سریعتر از هر اقتصاد بزرگ، کاهش دهیم، با برنامه ده نقطه ای ما در رسیدن به آن به ما کمک می کند.

بوریس جانسون افزود: اما این یک تلاش جهانی است، به همین دلیل است که انگلستان از رهبران جهان به عنوان بخشی از اجلاس آب و هوای هفته آینده خواستار ارائه برنامه های بلند پروازانه خود برای کاهش انتشار و تعیین اهداف صفر خالص است.

دبیر بازرگانی و انرژی و مدیر عامل COP26 آلوک شارما اظهار کرد: مقابله با تغییرات آب و هوا یکی از فوری ترین تلاش های مشترک در طول زندگی ما است که از هر کشوری خواستار اقدام جسورانه برای جلوگیری از گرم شدن فاجعه جهانی هستیم.

وی همچنین افزود: به عنوان یک کشور، ما نشان داده ایم که می توانیم به سرعت انتشار کربن را کاهش دهیم، در حالی که اشتغال جدید، فن آوری های جدید و صنایع مطابق خواسته‌های آینده ایجاد می کنیم که رشد اقتصادی را برای دهه های آینده خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: هدف جدیدی که انگلستان برای آلاینده‌ها تعیین کرده از بالاترین‌ها در جهان است و نشان‌دهنده‌ی فوریت و چالشی است که جهان ما با آن روبه‌رو است. امیدوارم کشورهای دیگر نیز به ما بپیوندند تا استانداردها را در نشست هفته‌ی آینده‌ی اهداف آب و هوای سازمان ملل متحد و در آستانه‌ی کنفرانس COP26 سال آینده‌ی گلاسگو بالا ببریم./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا