محیط زیست

سال ۲۰۲۰ یکی از داغترین سه سال ثبت شده

امسال در مسیر تبدیل شدن به یکی از سه گرمترین سال ثبت شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این بر اساس گزارش جدید آب و هوای جهانی توسط سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل متحد (WMO) است، که نشان می دهد دهه ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ گرمترین دهه ثبت شده است، گرمترین شش سال از سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاده است.

بر اساس پنج مجموعه داده جهانی دما، تحقیقات WMO در مورد این مجموعه داده ها، ۲۰۲۰ را به عنوان دومین گرمترین دوره در این مدت، پس از سال ۲۰۱۶ و پیش از ۲۰۱۹ قرار داده است.

این سازمان گفت که تفاوت بین گرمترین سه سال اندک است و رتبه بندی دقیق برای هر مجموعه داده می تواند با دسترسی به داده های کل سال تغییر کند.

با توجه به تجزیه و تحلیل WMO، بیشترین گرمای قابل توجه در شمال آسیا، به ویژه قطب شمال سیبری مشاهده شده است، جایی که دما بیش از ۵ درجه سانتیگراد بالاتر از حد متوسط ​​بود.

این گزارش همچنین تأکید می کند که بیش از ۸۰٪ اقیانوس جهانی در برخی از مواقع در سال ۲۰۲۰ امواج گرمایی دریایی را تجربه کرده است.

پرفسور پتری تاالاس دبیر کل WMO، اظهار کرد: قرار است میانگین دمای کره زمین در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۲ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعت ۱۸۵۰-۱۹۰۰ باشد. حداقل یک از هر پنج احتمال وجود دارد که تا سال ۲۰۲۴ به طور موقت از ۱.۵ درجه سانتیگراد فراتر رود./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا