محیط زیست

سیاست دانشگاه‌های انگلیس برای حفاظت از محیط زیست

دانشگاه‌های بریتانیا فشار بر بانک‌ها در راستای توقف تامین مالی برای سوخت‌های فسیلی را افزایش می‌دهند. 

به نقل از بانکر، خزانه‌داران دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج و سایر دانشگاه‌های معتبر انگلیس، از بانک‌های این کشور می‌خواهند سیاست‌های تامین مالی را انجام دهند که به گسترش سوخت‌های فسیلی کمکی نمی‌کند.

در این کمپین، شصت دانشگاه و موسسه در انگلیس از جمله آکسفورد و کمبریج، آخرین گروه‌هایی هستند که به بانک‌ها درخواست دادند که کارهایی انجام ندهند که منجر شود پول سرمایه‌گذاران به پروژه‌های زیرساختی جدید و توسعه‌یافته مربوط به تولید سوخت‌های فسیلی کمک کند. 

در این راستا، مؤسسات آموزش عالی پیشرو در انگلیس که شامل دانشگاه‌های ادینبرو، ساوت‌همپتون، لیدز و سنت اندروز نیز می‌شود، درخواستی برای پیشنهاد به مؤسسات مالی برای توسعه «محصولات نقدی» مانند سپرده‌ها و صندوق‌های بازار سرمایه صادر کردند که به تامین مالی توسعه سوخت‌های فسیلی کمک نمی‌کند.

خزانه‌داران دانشگاه در این گروه، همگی یک هدف مشترک دارند و آن مدیریت پول به گونه‌ای است که به تأمین مالی گسترش سوخت‌های فسیلی کمکی نکند و راه‌حلی پیدا کنند که با سناریوی انتشار خالص صفر از سوی آژانس بین‌المللی انرژی همسو باشد. 

این نهادها می‌خواهند از تامین مالی شرکت هایی که نیروگاه های زغال سنگ و گاز می‌سازند، اجتناب کنند.

دانشگاه کمبریج اعلام کرده، آنچه که ما و شرکایمان با این دستور بر روی آن متمرکز شده‌ایم، یافتن محصولات خدمات مالی است که به گسترش سوخت‌های فسیلی، به‌ویژه توسعه نیروگاه‌های جدید زغال‌سنگ و گاز که برای دهه‌ها تقاضای زیادی دارند، کمکی نمی‌کنند. 

درخواست‌های دانشگاه‌ها از بانک‌ها برای اقدامات بیشتر برای پایان دادن به تامین جریان پول برای زیرساخت‌های جدید سوخت‌های فسیلی، تنها چند روز پس از انتشار استراتژی جدید تغییرات آب و هوایی بارکلیز است که در آن، هیچ گونه تامین مالی پروژه‌ای یا سایر منابع مالی مستقیم برای پروژه‌های توسعه نفت و گاز بالادست یا زیرساخت‌های مرتبط را اعلام نکرد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا