خاک و فرسایشمحیط زیستمحیط‌زیست و فناوری

محلول پاک‌کننده آلودگی نفتی خاک رونمایی شد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیمنا از رونمایی از محلول پاک‌کننده آلودگی نفتی خاک در چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات نفتی خوزستان خبر داد.

دکتر حسین حمادی با اشاره به تولید محلول پاک‌کننده آلودگی نفتی خاک توسط این شرکت دانش بنیان برای شرکت نفت و گاز اروندان، اظهار کرد: با توجه به وسعت فعالیت شرکت‌های نفتی، از مرزهای عراق تا مرزهای جنوبی و شرقی کشور، می‌توان لوله‌های نفتی را مشاهده کرد. البته مشکلات عدیده محیط زیست نیز در پی آن در استان خوزستان قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خطوط انتقال نفت پس از مدتی فرسوده و یا گاهی دچار حادثه می‌شوند، نفت در منطقه منتشر و منجر به آلودگی آب و خاک می‌شود و اولین نقطه‌ای که آلوده می‌شود، خاک است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیمنا گفت: انتشار نفت در خاک باعث آلوده‌سازی محصولات زراعی  و آب‌های زمینی می‌شود و در صورت  تبخیر، وارد هوا می‌شود.

وی ادامه داد: به این منظور برای کاهش آلودگی خاک، پس از شش ماه تلاش در آزمایشگاه، به محلولی رسیدیم که می‌تواند آلودگی خاک را از بین ببرد. پیش از این برای این کار از روش‌های باکتریایی، بایو و کاشت گیاه استفاده می‌شد که راندمان ۵۰ تا ۶۰ درصدی داشتند اما این محلول می‌تواند تا ۹۲ درصد آلودگی نفتی را از خاک پاک کند.

حمادی گفت: این محلول، خاک را به هم نمی‌زند و اثری از خود روی خاک به جا نمی‌گذارد. این محصول در چهاردهمین  نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان رونمایی شده است.

همچنین در راستای همکاری مشترک پارک علم و فناوری با شرکت لوله‌سازی اهواز و توسعه فناوری، در حوزه لوله‌سازی، تفاهم‌نامه تولید لوله‌های مخصوص چاه‌های نفتی منعقد شد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا