محیط زیست

ضرورت حذف الگوهای غلط از مبنای توسعه شهری

رییس شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: الگوهای غربی و غلط را از مبنای توسعه شهری حذف کنیم و سبک شهرسازی و شیوه‌های مدیریت شهری را تغییر دهیم.

سیاوش آقاخانی، در نشست نخبگان دانشجویی و مطالبه‌گران اجتماعی استان با رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه مسئله امروز، مسئله مطالبه گری است، گفت: جدی ترین و اصلی ترین مطالبه مردم بعد از اقتصاد، محیط زیست است.

وی با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تصریح کرد: متاسفانه با گذشت سال‌ها از زمان تصویب این طرح، هنوز به درستی اجرا نشده است. رییس جمهور دستور به روزرسانی این طرح را دادند ولی هنوز این کار اجرایی نشده است. سال گذشته ۵۲ علت اصلی آلودگی هوا را جمع‌آوری کردیم ولی هنوز هیچ برنامه اجرایی متحد و هماهنگی در حوزه محیط زیست نداریم.

رییس شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به مغفول ماندن مشکل آلودگی خاک گفت: آلودگی خاک منجر به تولید محصولات کشاورزی آلوده می‌شود و که بیماری های مختلف را در پی دارد.

آقاخانی با بیان اینکه مشکلات سیستم مدیریت شهری هنوز وجود دارد، اظهار کرد: باید موضوع را ریشه‌ای حل کنیم و الگوهای غربی و غلط را از مبنای توسعه شهری حذف کنیم و سبک شهرسازی و شیوه‌های مدیریت شهری را تغییر دهیم.

وی در پایان افزود: فرصت طلایی برنامه هفتم توسعه را نباید از دست بدهیم و با استفاده از این برنامه، زمینه را برای حل مشکلات فراهم کنیم. همچنین باید بیشتر از قبل، زمینه حضور مردم را در کنار دستگاه‌ها فراهم کنیم تا با نگاه مطالبانه گرانه خود بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند.

نخبگان و مطالبه‌گران اجتماعی در این جلسه درخواست‌ها و دغدغه‌های خود از جمله پیرامون آلودگی هوا، مشکلات سامانه ثنا، اطلاع رسانی ضعیف اقدامات قوه قضاییه، ضعف آموزش و پرورش در حل مشکلات روحی کودکان، ترک فعل مدیران بهزیستی در اجرای ماده ۱۶ و رسیدگی به مشکلات اعتیاد، درخواست تشکیل هسته‌های جهادی صلح و سازش، مشکلات مربوط به خودکشی، تبلیغ و پخش دخانیات در اماکن عمومی، لایحه حجاب، مشکلات حوزه علوم پزشکی، آسیب‌های طلاق، آموزش حقوق شهروندی، کمک به کودکان درگیر در بحث‌های قضایی، مشکلات فضای مجازی، مشکلات سگ گردانی در اماکن عمومی، درخواست همکاری با رسانه‌ها برای تولید گزارش‌های اجتماعی عبرت آموز و حمایت از ضابطین قانون به خصوص پلیس پرداختند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا