محیط زیست

کدام چوب‌ها بیشتر از خراسان جنوبی قاچاق می‌شوند؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه قاچاقچیان بیشتر به قاچاق چوب درختانی مانند توت، بادام و گردو مبادرت می‌ورزند، گفت: از ابتدای سال مقصد قاچاق چوب‌ها از خراسان جنوبی بیشتر استان‌های شمالی و البرز بوده است.

علیرضا نصرآبادی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی پنج تن قاچاق چوب کشف شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان ۱۱ تن چوب قاچاق کشف شده است، افزود: بیشتر قاچاق چوب از نوع باغی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به گشت و مراقبت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان، تصریح کرد: همکاری و همراهی یگان حفاظت سایر دستگاه‌ها مانند محیط زیست، امور اراضی و راه و شهرسازی و کمک و همراهی پاسگاه‌های ایست بازرسی و گشت نیروی انتظامی نیز از جمله راهکارهای مدیریت قاچاق چوب است.

نصرآبادی با تاکید بر اطلاع رسانی جوامع از ظرفیت و امکان استفاده از عرصه‌های منابع طبیعی در بحث زراعت چوب، اظهار کرد: اطلاع رسانی رسانه‌ها به مردم در خصوص اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از قطع، حمل و تولید غیرقانونی زغال نیز از جمله مواردی است که باید پی گرفته شود.

 وی با بیان اینکه به طور کلی در مقایسه با سایر استان‌های شمالی و غربی در حد قابل ذکر قاچاق چوب نداریم، یادآور شد: راهکار مدیریت این آسیب حتی در حد بسیار کم نیز اخذ مجوز هرس درختان خشکیده باغی توسط متقاضی از جهاد کشاورزی و سپس مجوز حمل چوب از منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه قاچاقچیان بیشتر به قاچاق چوب درختانی مانند توت، بادام و گردو مبادرت می‌ورزند، خاطرنشان کرد: کد ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در دسترس مردم برای ارائه گزارش است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا