محیط زیست در صنعت و معدن

کارخانه سیمان دورود به صندوق توسعه ملی محیط زیست معرفی می‌شود

علی سالاروند در نشست مشترک با مدیران کارخانه سیمان شهرستان دورود برای رفع مشکلات زیست محیطی این واحد صنعتی که در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کارخانه سیمان دورود یکی از صنایع بزرگ استان است و به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهری باید با ارائه راهکارهای مناسب و موثر، رفع موجبات دغدغه شهروندان را فراهم کند.

وی با اشاره به این موضوع که فاز ۳ این کارخانه بدلیل به کارگیری دو الکتروفیلتر متوالی به علت نوسانات برقی دچار شوک شده و ممکن است باعث ایجاد آلودگی شود، گفت: محیط زیست لرستان آمادگی دارد این صنعت را جهت اخذ تسهیلات به منظور رفع مشکل آلودگی به صندوق توسعه ملی محیط زیست معرفی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از پیگیری‌های لازم برای تامین گاز مورد نیاز این صنعت در فصل سرد سال به منظور جلوگیری از استفاده از سایر سوخت‌های آلاینده هوا خبر داد.

در ادامه این نشست مدیرعامل کارخانه سیمان شهرستان‌ دورود بیان کرد: کارخانه سیمان دورود آمادگی دارد الزامات زیست محیطی را به نحو مقتضی انجام دهد و خود را مقید به انجام الزامات محیط زیستی می‌داند.

ساکی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از اعتبار ایجاد فیلتراسیون جدید فاز ۳ سیمان تامین شده است و در صورت مساعدت صندوق ملی محیط زیست کمتر از ۱۸ ماه مشکلات زیست محیطی کارخانه سیمان را بطور کامل برطرف خواهد شد.

در پایان این نشست مقرر شد کارخانه سیمان دورود با همکاری و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه فاز ۳ این کارخانه را جلوگیری شوک‌های برقی و مقطعی به روز رسانی کرده و فیلتر کارآمد برای این منظور تهیه و به بهره‌برداری برساند و دغدغه شهروندان را در این زمینه به طور کامل برطرف کند./منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا