تغییرات اقلیمی

تعهد چین به سازگاری با تهدیدهای تغییرات اقلیمی

با افزایش خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، چین متعهد شده است که برنامه های خود را بهتر با بحران آب و هوایی سازگار کند.

طبق یک سند سیاستی جدید، اقتصاد و جامعه چین در معرض خطر فزاینده تغییرات آب و هوایی قرار دارند و این کشور باید مکانیزم ‌های سازگاری و قابلیت‌های نظارتی را در هر سطح از دولت بهبود بخشد.

دولت چین در استراتژی ملی سازگاری با تغییرات آب و هوایی آورده است: تغییرات اقلیمی اثرات نامطلوب جدی بر سیستم اکولوژیکی طبیعی کشور وارد کرده و به گسترش و نفوذ در اقتصاد و جامعه ادامه داده است.

در این سند آمده است: تغییرات اقلیمی نه تنها چالش ‌های بلند مدتی ایجاد کرده، بلکه چین را در برابر رویدادهای ناگهانی و شدید آسیب‌ پذیرتر کرده است. بیماری های قابل انتقال، آفات و وضعیت آب و هوایی شدید نیز خطر فزاینده ای برای سلامت عمومی است.

در سند سیاستی جدید چین اشاره شده است که دولت، سیستم های پیشگیری از بلایای مرتبط با آب و هوا را جدید کرده و آسیب پذیری اقتصاد و همچنین اکوسیستم های طبیعی را کاهش خواهد داد.

همچنین چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ یک سیستم ارزیابی اثرات آب و هوایی و خطرات ناشی از آن را در سراسر کشور ایجاد کند و به پروژه‌های بزرگ نیاز است که شامل وضعیت آب و هوایی در ارزیابی‌ های اثرات زیست‌ محیطی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این سند هشدار داده شده که ذوب شدن یخ ‌های دائمی و یخچال‌های طبیعی و گسترش دریاچه‌های یخی باعث اختلال در تامین آب شده است و افزایش سطح دریاها خطر سیل را افزایش داده است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا