محیط زیست

ابتکار شهر دانمارکی برای حفاظت از تنوع زیستی

شهر ساحلی آرهوس دانمارک در حال ساخت یک صخره مصنوعی با هدف غنی‌سازی تنوع زیستی دریایی منطقه است.

شهرداری آرهوس دانمارک برای حفاظت از حیات آبی و تنوع زیستی خود، اقدام به ایجاد صخره‌ای مصنوعی کرده است که مصالح مورد نیاز برای احداث آن از دورریزهای پروژه ایجاد یک جاده کمربندی ۱۲ کیلومتری در شهر فراهم خواهد شد.

دو هزار تن سنگ به عنوان زیستگاه آینده برای موجودات دریایی از جمله صدف‌ها، شقایق‌های دریایی و جلبک‌های دریایی در آب قرار می‌گیرد.

بیشتر سنگ‌ها به طور توده در آب قرار می‌گیرند تا بین آنها حفره ایجاد شود. سخت‌پوستان، حلزون‌ها، کرم‌ها و بسیاری از حیوانات دیگر در اینجا می‌توانند از شکار توسط ماهی‌ها و خرچنگ‌ها پنهان شوند.

ابتکار شهر دانمارکی برای حفاظت از تنوع زیستی

پیش از این، منطقه مورد نظر یک بندر کانتینری متروک بود که با ابتکار شهرداری به منطقه‌ای پرجنب‌وجوش برای تفریح شهروندان و همچنین پناهگاه حیوانات دریایی تبدیل خواهد شد.

ساکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر پیاده‌روی در این منطقه شنا یا قایق‌رانی کنند. با انجام این پروژه، علاوه بر حفظ حیات طبیعی منطقه، نشاط شهری نیز به آرهوس بازگشته است و مردم به اهمیت حفظ محیط زیست خود بیشتر واقف شده‌اند.

ابتکار شهر دانمارکی برای حفاظت از تنوع زیستی

استفاده از مصالح دورریز برای ساخت این جاذبه نیز یکی از ابتکارات هوشمند شهرداری است که باعث ترویج اقتصاد مدور ضایعات شده است./ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا