محیط زیست

حدود سه برابر ظرفیت زیستی کشور از منابع استفاده می‌کنیم

رئیس شورای‌عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: حدود سه برابر ظرفیت زیستی کشور از منابع استفاده می‌کنیم.

رسول اشرفی‌پور ۲۱ شهریور در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی و ششمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست با بیان این مطلب افزود: خیلی از طرح‌های توسعه در کشور ما از نظر رفاه و آسایش نسبی به‌جای مطمئنی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه بدون توجه به بنیان‌های زیست‌محیطی به آسایش عمومی دست پیدا نمی‌کنیم، تصریح کرد: هر طرح توسعه‌ای باید همراه با احترام به محیط‌زیست باشد؛ اما در صحبت حرف از ارزیابی اثرات زیست‌محیطی، پیوست زیست‌محیطی و … در پروژه‌ها می‌زنیم؛ اما در عمل به آن پایبند نیستیم.

اشرفی پور با اشاره به اینکه حفاظت و  صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست الزاماتی دارد که باید به آن عمل کینم، اضافه کرد: اولین الزامات در این زمینه آگاهی از میزان منابع و مقدار استفاده از آن یا شاخص رد پای اکولوژی است.

این مسئول با بیان اینکه الزام دیگر در حوزه صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست، قوانین و ضوابط مربوطه در کشور است، افزود: قوانین در این حوزه به سه دسته قوانین کنترل و فرمان، قوانین سازوکارهای بازار و قوانین داده بنیان تقسیم می‌شود؛ اما در کشور ما رشد قوانین موجود بیشتر در دسته اول اتفاق افتاده؛ ولی در قوانین دسته دوم و سوم زیاد رشد نکرده‌ایم.

رئیس شورای‌عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: الزام سوم در این زمینه، ریل‌گذاری درست سیاست‌گذاری‌ها است.

رئیس شورای‌عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این کنفرانس گفت: منابع طبیعی و محیط‌زیست مهم‌ترین میراث و حیاتی‌ترین ظرفیت بهینه سرزمینی هر کشور است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا