پسماند و بازیافت

کشور نیازمند سیاست‌گذاری‌های ملی در حوزه پسماند است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: کشور نیازمند سیاست‌گذاری‌های ملی در حوزه پسماند است.

مهرداد فتحی بیرانوند در بازدید از مجتمع بازیافت یکتا ازنا ، اظهار کرد: لرستان تجربیات موفق و آزموده شده‌ای در احداث و توسعه کارخانه‌های بازیافت زباله، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و پرهیز از تخریب زیستگاه حساس دارد.

وی مجتمع بازیافت یکتا را یک مجموعه بازیافتی کامل دانست و افزود: توسعه الگوهای مدیریتی، راهبردی و عملیاتی این مجموعه و معرفی آن‌ها به سایر نقاط کشور می‌تواند در افزایش تعداد کارخانه‌های بازیافت کشور و دستیابی به راهکارهای موثر و مهم در دفن پسماند با کمترین میزان آلودگی زیست محیطی موثر باشد.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه کشور نیازمند سیاست‌گذاری‌های ملی در حوزه پسماند است، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار مدیریت پسماند کشور نیازمند سیاست‌گذاری‌های جامع و ملی ساختارهای اداری و بودجه‌ای در حوزه پسماند است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به موفقیت بازیافت پسماندهای صنعتی در کشور خاطرنشان کرد: بازیافت پسماندهای صنعتی در مقایسه با بازیافت پسماندهای خانگی و شهری در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد و به همین منظور برای موفقیت بهتر در امر بازیافت زباله‌های خانگی و شهری سیاست‌های حمایتی و تشویقی بهتری لحاظ شود.

وی ادامه داد: مجتمع مدیریت پسماند یکتا شهرستان ازنا علاوه بر انجام طرح تفکیک از مبدأ پسماندهای خانگی در برخی نقاط شهری و روستایی شهرستان ازنا، زباله‌های خشک را به مواد قابل استفاده در صنعت تبدیل می‌کند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا